Niet in slaap kunnen komen

Hi allemaal!

Ik ben 25 en 5 weken zwanger van ons eerst kindje. Maar nu is het zo dat sinds ik weet dat ik zwanger ben, ik gewoon niet in slaap kan komen s avonds omdat ik over alles aan het nadenken ben. Over dingen regelen tot spullen aanschaffen. Er gaat echt van alles door mn hoofd met betrekking tot mijn zwangerschap. Echt heel vervelend, want ik moet gewoon vroeg op de volgende dag en ik lig dan gewoon tot 3 uur te malen..
Heeft iemand tips? ?
 
Schrijven deed ik veel en lijstjes maken. Ik had van alles dat nog geregeld of gekocht moest worden een lijstje op mijn gsm staan. Als ik dan aan nog iets dacht, kon ik het er mee bij zetten en dan was het uit mijn hoofd. Ook hetzelfde met zorgen of dergelijke die ik me maakte. Ik schreef ze van me af en dan waren ze uit mijn hoofd. Nog een aanrader is mindfulness om mee in slaap te vallen of van die speciale voorleesverhalen of witte ruis om mee in slaap te vallen. Succes!
 
Wat mij helpt is inderdaad ook om het op te schrijven zodat ik weet: als ik het nu loslaat en vergeet kan ik het later teruglezen.
Ook helpt het mij heel erg om in mijn hoofd hardop te tellen of liedjes te zingen ter afleiding.
Mijn man slaapt vaak met de tv aan om zijn gedachten een beetje te kunnen verzetten.
Je zou ook zachtjes de radio kunnen proberen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan