Niet in slaap te krijgen na nachtvoeding

<p>Mijn dochter van 2 weken komt tussen 2 en 4 uur 's nachts voor de nachtvoeding. Voor die tijd slaapt ze als een blok (heerlijk!). Haar armpjes liggen dan ook onder de dekens. Na deze voeding blijft ze onrustig. Slaapt enigszins, maar maakt zich heel druk. Armen slaan om haar heen (houdt ze niet onder de dekens), maakt zichzelf dus steeds wakker (bakeren lijkt ze juist onrustig van te worden) een maakt kreun geluidjes (best hard!!!) waar ze ook wakker van lijkt te worden. </p><p>Heeft iemand tips hoe zij het tweede deel van de nacht rustig door zou kunnen komen (en wij uiteindelijk ook :))</p>
 
Hoi, ik herinner me dat onze dochtertje dit ook had in de eerste paar weken, een paar keer. 
Ze zijn zich nog niet bewust van een dag of nachtritme, dus je zult dit nog een paar keer hebben. Blijf rustig, houd zo min mogelijk lichten uit, probeer haar te kalmeren met je stem en aanrakingen (ik pakte haar wel op om te wiegen) vaak waren het krampjes of een boertje, en zo wiegde ik haar weer in slaap. In het ergste geval was ik ruim een uur bezig.. 
hoe drinkt ze ‘s nachts? Is ze dan ook onrustig? 
 
Het drinken in de nacht gaat prima. Vaak valt ze erna in slaap, maar zodra ze in haar bed wordt gelegd, wordt ze wakker. Ook komt het vaak voor dat ze de hik krijgt, waarschijnlijk doordat we haar net iets te snel neerleggen. Van de hik wordt ze ook weer wakker. Ik laat haar dan sowieso niet liggen, maar houdt haar rechtop totdat de hik gestopt is. 
Bedankt voor je tips in ieder geval!
 
Langer rechtop houden na nachtvoeding. Klinkt als reflux, hebben ze allemaal op die leeftijd, dat het omhoog komt. Dan gaan ze slikken, grommen, hikken
 
Dit had mijn dochter ook heel erg de eerste paar weken. 
Eerst slapen als een blok en na de voeding erg onrustig. Ook heel veel gekreun. We werden er stapelgek van, niemand kon er toen van slapen. 
Ik lees dat je inbakert, maar heb je een Puckababy al geprobeerd? Dit bleek heel erg te helpen. De eerste paar nachten nog niet, was heel erg wennen om ‘vast’ te zitten. Maar uiteindelijk sliep dochter na de voeding weer verder.
Inbakeren hielp hier ook niet, omdat ze constant haar armpjes eruit wurmde. 
Het helpt ook om tijdens de nachtvoeding zo stil mogelijk te blijven. Wij hadden alleen de lamp op de overloop aan, zodat we nog iets zagen. En zeiden ook zo weinig mogelijk, zodat ze zo weinig mogelijk prikkels kreeg. 
 
Mijn zoontje (nu 10 weken) had dit de eerste weken ook. Erg onrustig na de nacht voeding. hij heeft ook last van reflux. Met  een puckababypiep ging het al wat  beter. Maar was toch te los. Nu gebruik ik de swaddle van meyco. Onze kraamhulp zei ook dat je dit wel consequent moet doen. Je zal zien dat ze na 2 dagen bakeren het al beter gaat. En dat kun je ook overdag doen zodat ze eraan went. 
 
Mijn zoontje (nu 10 weken) had dit de eerste weken ook. Erg onrustig na de nacht voeding. hij heeft ook last van reflux. Met  een puckababypiep ging het al wat  beter. Maar was toch te los. Nu gebruik ik de swaddle van meyco. Onze kraamhulp zei ook dat je dit wel consequent moet doen. Je zal zien dat ze na 2 dagen bakeren het al beter gaat. En dat kun je ook overdag doen zodat ze eraan went. 
 
Terug
Bovenaan