Niet in zijn hum

Hoi dames,

Ik ben één beetje verdrietig nu. Jake heeft wat teveel prikkels gehad de laatste tijd. Daardoor bleef hij ontzettend veel wakker en was hij met iets even blij en ging dan snel weer huilen. Cb gaf als advies één boekje ritme en regelmaat mee en dat werkte super. Hij slaapt sindsdien bijna de hele tijd en huilt zichzelf af en toe in slaap, maar meestal gaat dat rustig.
We moesten even wennen dat we hem zo weinig zagen, hij ligt nu steeds in zijn bed ipv beneden, maar dat is voor hem goed, dat is het belangrijkste.

Nu is hij wel heel snel huilerig als het dus even anders loopt of als we hem in de box leggen. Ook schrikt hij snel van geluiden en met onverwachtse bewegingen. Hij lacht af en toe gelukkig wel, maar hij geeft af en tour niet echt een gelukkige indruk. Aan de ene kant weet ik dat het wel goed komt, maar soms vind ik het ook wel moeilijk. Je wilt hem toch graag gelukkig en gerust zien. De eerste weken had hij hier helemaal geen last van.

is er iemand die hier wat in herkent? Hij is ook nog maar 7 weken natuurlijk, moet nog niet zoveel verwachten maar toch voelt het niet fijn.

Groetjes!

Hoe lang zijn jullie nu bezig met de rust en regelmaat? Je kereltje heeft het blijkbaar echt nodig als ik zie hoe hij reageert op de dingen. Is hij misschien nog erg moe en oogt hij daardoor wat meer uit zijn doen? Of misschien moet hij ook even wennen aan de situatie?
Ik herken je verhaal wel een beetje. Caileigh ligt tegenwoordig ook alleen maar boven en ik begin het nu wat moeilijker te krijgen dat we haar zo weinig zien. Maar op de momenten dat ik het anders probeer te doen merk ik dat zij uit haar doen is en schakelen we weer terug naar het vaste patroon.
Hoe doet hij trouwens dat je denkt dat hij niet gelukkig is? Caileigh lacht niet de hele tijd en kan soms erg serieus kijken, maar dat geeft mij niet het idee dat ze het niet prettig vindt.

Misschien moet jullie kereltje wennen aan de hoeveelheid prikkels die hij nu sowieso meer gaat krijgen. Hier hebben we ook een periode met veel extra prikkels gehad en gemerkt dat hij er juist veel baat bij heeft dicht bij ons te zijn en zich veilig te voelen in de grote wereld. Ieder kind is daar natuurlijk weer anders in.

Hier hebben we beide kinderen meteen heel veel in bed gelegd. Wij vinden dat het bed is om te slapen en de box om te spelen en we hebben gemerkt dat dat bij onze eerste heel goed werkt. Als onze meid in de box ligt en we merken dat ze moe wordt gaat ze naar bed en dat werkt hier prima.

xx

We gaan nu de 9e dag in. Het slapen gaat prima en daar lijkt hij ok tevreden mee te zijn.
De keren dat ik de indruk krijg dat ie niet blij is ligt een beetje aan zijn dag. Dan kijkt hij de hele tijd weg en als hij klaar is met eten en ik leg hem rechtop voor één boertje dan is het meteen krijsen en helpt geen enkele houding. Je voelt je dan zo machteloos. Ook dat angstige werkt lekker mee aan dat gevoel. This heel dubbel hoor, want het voelt niet altijd zo (gelukkig!). En het zijn zeker de prikkels idd, het op bed leggen werkt goed.

js this er één beetje ingeslopen bij ons. Doordat ik niet veel kon door mijn bekkeninstabiliteit na mijn bevalling en mijn vriend op één gegeven moment weer moest werken moest ik toch naar beneden. En ik mocht maar 1 x perdag de trap op en af. Dan tilde wel iemand 's ochtend de wieg naar beneden en sliep hij daarin. Toen we gingen merken dat hij steeds langer wakker was legden we hem in de box om te spelen. Uiteindelijk ging hij vaker huilen en kom je met je entertainment uurtje. Nu leggen we hem wet in bed, ik ben ook weer beter te been dus dat is geen probleem meer.

Het kan ook heel goed een sprong zijn. Met 7 weken begint die en die is rond 9 weken weer afgelopen. dan zijn ze ook ontevreden en hangerig.
Hou die rust en regelmaat vast en leg m op tijd weg. En reduceer alle prikkels. Geef het tijd... jonge baby's hebben vaak last van onrust. Pas na 3 maanden worden ze wat regelmatiger en sterker.

Hier is ook de box voor speeltijd en het bed om in te slapen. Luana slaapt nu meestal 1x per dag van fles naar fles, meestal is dat 's middags. 'S ochtends dan doet ze hazeslaapjes van 30 min tot een uurtje. Ze is nu steeds langer wakker en lacht dan heel veel, zo gezellig!! Slapen overdag heeft ze soms wat moeite mee maar zolang ze 's nachts wel goed slaapt is het te doen. Mijn oudste had dit ook en na de eerste 3 maanden ging ze netjes naar 3 slaapjes per dag. (ze is nu bijna 7,5 week)

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan