niet ingedaald, natuurljke bevalling??

Mijn v.k. zei dat mijn ukkie's hoofdje niet vast zit in de bekken.
Maar ik vraag me nu ineens af.... ik wil graag thuisbevallen cq een natuurlijke bevalling of is dit niet mogelijk en krijg ik een keizersnede?

di silva
39 wkn 5 dgn

Babies die nog niet ingedaald zitten tijdens de zwangerschap dalen meestal in zodra de weeen beginnen. Ik zou me geen zorgen maken en gewoon van een thuisbevalling uitgaan. Alleen als de vliezen breken moet je meteen waarschuwen en plat blijven liggen totdat er iemand is komen kijken of de navelstreng niet langs het hoofdje is gegleden. Maar dat is gelukkig een zeer zeldzame complicatie.

Hoi,

Mijn baby met de laatste bevalling was ook niet ingdaald, terwijl de twee daar voor het wel waren. Ik mocht met de 8 cm ontsluiting rustig mee gaan persen omdat de baby nog naar beneden moest en toen ik volledige ontsluiting had is ze zelfs nog een kwartslg gedraaid en kwam uiteindelijk goed ter wereld. Ik ben blij dat moeder natuur me wat geholpen heeft en alles goed is gegaan en ik het verder zelf heb kunnen doen. 23 min na de volledige ontsluiting was ze al geboren. Wel was ik al in het ziekenhuis maar om andere redenen. Traag werkende schildklier en te hoge bloeddruk. Ik   weet dus niet of je thuis mag bevallen in deze situatie. Maar misschien daald jou baby nog wel van te voren.

groetjes linda

vrijdag 4 aug (41 weken)  was de kleine nog niet ingedaald en 5 augustus binnen 4 uur thuis bevallen van een dochter, zonder scheur knip oid. Dus niks mis mee hoor nog niet ingedaald.

Terug
Bovenaan