Niet ingedaald :((

Ben net weer bij de vk/ha geweest. we hebben er 2 die bevallingen begeleiden en nu zat ik bij de andere als vorige week.

Vorige week zei ze dat de baby mooi ingedaald was en dat hij vast lag. Vandaag werd me verteld dat hij niet ingedaald is......:(

Hij zei dat ik moest gaan liggen als de vliezen braken en dat hij hoopte dat het indaalde als de weeen kwamen of misschien nog uit zn eigen in ging dalen.Ook zei hij dat de kans bestaat dat het kindje niet door het bekken past en hier ben ik steeds zo bang voor geweest.

Ik rijd van jongs af aan paard en ze zeggen dat je bekken dan anders gevormd kan zijn waardoor een normale bevalling niet mogelijk is.

Wat een tegenvaller begin hem nu toch echt te knijpen want ze laten je dan als de bevalling begint toch een halve dag creperen om te kijken of het niet indaald, is dit niet het geval dan alsnog een keizersnee.

Ik wilde zoiezo poliklinisch bevallen maar dat vond hij in dit geval zeer verstandig en was ook zijn advies.

Ik baal echt....was vorige week helemaal blij dat hij vast lag en nu dit

xxx

Dat is vervelend nieuws joh! wat gek ook dat ze de ene week dit zeggen en dan nu weer dat...
Ik snap dat je tegen de bevaling op ziet, het is al geen pretje en als je door het paardrijden dan ook nog iets anders gevormde bekken hebt... maar laat je hierdoor niet helemaal opvreten! Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorg dat het idee van bevallen geen blok aan je been wordt. Je zal zien dat het daardoor juist nog lastiger gaat.

Sterkte ermee, ik hoop met je mee dat die kleine lekker gaat indalen!

Hoi, balen zeg. Bij was wij hij ook ingedaald, en daarna weer niet.

Je hoeft echt niet bang te zijn, dat ze je heel lang laten kramperen. Als zij al bang zijn dat je ontsluiting niet zal gaan vorderen, dan gaan ze echt wel verder denken. Ze weten bij jou de reden en je bent er zelf bij en je man ook.
Maak duidelijke afspraken met je VK en bespreek deze ook zeker met je man.
Wij hebben precies het zelfde, en de VK gaf duidelijk aan dat ze echt niet mijn laten kamperen, voor iets wat niet gaat lukken.
Probeer je er niet al te druk om te maken, laat je goed voorlichten, dat heeft bij ons de onzekerheid goed weg genomen

x yvonne

Wat raar zeg!! Volgens mijn is de kans dat een knidje wat goed ingedaald is en weer ''loskomt'' erg klein. Zul je net zien dat dit jou wel overkomt! Idd verstandig dat je poliklinisch wilt bevallen dan kun je op tijd aangeven dat je evt een ruggeprik wil, dat scheelt een hoop pijn!! Ik zou idd proberen om me niet te gek te laten maken. Praat hier goed over met je vk en laat je niet zomaar wegsturen!!

Succes meid!
Liefs ciomama

Hoi VK vertelde mij dat door de harde buiken het kindje ook weer terug kan. (indien het nog niet vast zit) indalen zegt volgens mij nog niks of het vast zit.

x yvonne

Bedankt voor de berichtjes!!
Heb er toch slecht van geslapen zeg maar.
Vanochtend nog even de vk gebeld omdat ik had gelezen dat ze het hoofdje en het bekken op kunnen meten en zo dan weten of het past. Volgens de vk was dit niet mogelijk en moest ik gewoon afwachten. Ga zo toch even naar de afdeling gynecologie bellen om te vragen wat zij ervan vinden.

xxx

Terug
Bovenaan