niet ingedaalde testikel?

Prescilla, ik hoop dat je dit meeleest, volgens mij weet jij hier wel wat van.

Sebastiaan is nu 7 weken en zijn balzakje lijkt rechts leeg. Dat was niet zo de eerste weken van zijn leven. Kort na zijn geboorte was zijn testikel rood en opgezet. De verloskunidige wist niet wat het was maar na een paar dagen waren ze allebei weer even groot  en hebben we het er niet meer over gehad. Nu lijkt zijn balzakje rechts leeg dacht ik, maar gisteren ontdekte ik dat er wel iets in zit, een strengetje en een knobbeltje.
Heeft iemand van jullie een kindje met niet ingedaalde testikels, of testikels die nog makkelijk terug gaan? Of wie had dat toen de kinderen nog baby waren.
Ik vraag me namelijk af  of het balzakje dan echt leeg is, of dat je tch nog iets erin velt zitten.
Als dat wat ik voel  zijn testikel  is, dan is hij hij dus veel en veel te klein. (door ontsteking of trauma bij de geboorte) en komt dat nooit meer goed natuurlijk.
 Ik maak me best zorgen. Zodra mijn man een keer overdag thuis is wil ik wel naar de huisarts al zal die er ook niet veel aan kunnen veranderen vrees ik.

groeten Elke

Hoi Elke,

Ons verhaal met Billy was dat bij z'n geboorte 1 niet was ingedaald. Een echo gemaakt en hij zweefde rond. Geen zorgen, tot z'n 2de jaar zou het hoogstwaarschijnlijk vanzelf goedkomen. Dat was dus niet zo. Toen heeft de kinderarts ons naar de kinderchirurg gestuurd. Hij voelde hem zitten maar niet op z'n plek en dat zou hoogstwaarschijnlijk ook niet vanzelf gaan. Hij legde uit dat je met 1 normaal kan functioneren maar dat als de andere 'niet goed is' de goede kan aantasten en dan 'doen ze het allebei niet.( ik ken teveel ongewenst kinderloze paren dat wil ik m'n kind besparen, nu denk ik wel heel ver vooruit he?)  Als je een zwevend balletje zou laten zittten zweven kan het op veeeeeeel latere leeftijd tot iets kwaadaardigs. En een ingreep zou heel simpel zijn.(wel volledige narcose, dat vond ik heel erg)  En dat was het uiteindelijk gelukkig ook. Binnen een uur was het klaar, een paar uur infuus. Eerste keren plassen huilen maar daarna nix. Oja om de dag een injectie was ook ff gillen... Totaal 4 dagen ziekenhuis maar of dat nou echt nodig was???? Wel een veilig gevoel. De dag dat hij naar huis mocht zijn we nog op het strand wezen rennen/uitwaaien alsof er nix was gebeurd...
Volgende week word ie weer gechecked.
In jullie geval?????? Ik zou het niet weten.... Hij is in ieder geval nog veel te jong om er wat aan te doen...Dus niet teveel zorgen maken.  Misschien een echo?
groetjes,Priscilla

hoi Priscilla,
bedankt voor je reactie. Een vriendin van me is huisarts en die had ook gezegd dat ik het beste naar de huisarts kan gaan en een verwijzing vragen voor een echo.
Maar jij voelde dus helemaal niks in zijn balzakje? ook geen strengetje?
Nou ja ik ga maandag maar gelijk bellen. Wordt vervolgd.
groetjes Elke
ps is je andere kindje ok geopereerd inmiddels?

hoi,
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en hij denkt toch ook dat het om een afwijkende testikel gaat. Vrijdag wordt er een echo gemaakt in het ziekenhuis. En pas een paar weken later een afspraak bij de kinderuroloog.
Pff wat een gedoe. Met 2 kinderen naar het ziekenhuis (midden in Nijmegen) en ik ben al zo uitgerust (not) en tussendoor ook met Jasmijn naar de oogarts. Ik heb geen oppas in de buurt dus beide keren moeten ze allebei mee.
Vroeger had ik energie voor tien en nu na 8 weken gebrek aan slaap zie ik overal als een berg tegenop.

|Elke

Hoi Elke!

Fijn dat je snel voor de echo kunt komen,en minder dat je moet wachten op de arts.
Kan me voorstellen dat t een gedoe is met de kids naar t ziekenhuis. Wij (m'n man moet mee want ik heb geen rijbewijs) gaan donderdag met de 3. We gaan voor Billy, controle, maar ik zal hem zeker pushen voor Domenikos. April zei hij (geen tijd) we'll see... Domenikos is zo wild dat het een heel gedoe is nu met stomazakjes. Knoei knoei...
Als je me nu kon zien....Ben ook ff heel erg zonder energie...ziek zwak en misselijk... Het huis is een puinhoop.... ik hou nix binnen..
Ga zo de kids naar bed brengen, rust in de tent...

groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan