Niet kruipen=dyslectie?

Hallo, heeft iemand ooit gehoord of ervaring ermee dat wanneer een kindje niet gaat kruipen, dit de kans op dyslectie vergroot? Ik had het zelf nog nooit gehoord maar het klonk logisch ivm ontwikkeling van de motoriek. Mijn zoontje van 9 mnd oefent zich gek met kruipen maar kan zich wel op zijn bips bewegen. Hij staat ook in de box, grote kans dat hij het kruipen overslaat. Ik hoor graag jullie reacties.
 
Heb ik nog nooit van gehoord, en als het je gerust stelt: Ik heb zelf nooit gekropen, maar ben meteen gaan lopen met 10 maanden en geloof me, ik heb geen dyslectie.
Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.

Groetjes
 
Hoi Jacqueline,

Ja ik heb er ook van gehoord dat er KANS op dyslectie is. Bij mijn man in de familie zijn er 2 die dat hebben, maar er zijn er ook genoeg die dat niet hebben ondanks ze niet gekropen hebben. Het kan ook zo zijn dat je zoontje eerst gaat lopen en later gaat kruipen. Dat had mijn nichtje. Ik hoop dat je er iets aan heb. Ik zou me niet al te veel zorgen hierover maken hoor. Het komt vast wel goed.

Groetjes
Wendy
 
Hoi,
nou, het enige dat ik heb gehoord over kindjes die niet kruipen is dat ze later meer moeite hebben met dingen als klimmen ed. Maar een verhoogde kans op dyslectie, klink mij als grote onzin. Tja, helemaal tegenspreken zal ik het niet hoor. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Groetjes
Audrey
 
Bedankt voor de reacties! Ik maak me niet echt zorgen, maar vroeg me af of jullie er van gehoord hadden. Mijn zoontje is nog maar 9 mnd dus tijd zat om van alles te leren! :)
 
Hoi.

Ik kroop zelf al met 7 bmaanden ik was overal heel vlot mee. maar ik ben dyslectie`s. Dus het zegt echt helemaal niets. Niemand in mijn familie is dyslectie`s alleen ik heb deze handicap. Of nou ja handicap ik kan er goed mee omgaan, en als iemand mij uitlacht om mijn spel fouten of verkeerde uitspraken ja boeien hoor die weten niet beter.

Maak je dus geen zorgen het zegt echt helemaal niets
 
Het is erg belangrijk dat je kind leert kruipen omdat dat de ontwikkeling tussen de linker en rechter hersenhelft vergroot. Daarnaast is het voor de motoriek beter waardoor ze beter kunnen lopen etc. Wij hebben er alles aan gedaan om onze zoon te leren kruipen. Op de grond zijn heupen gestimuleerd. Zijn vader ging naast hem kruipen en achter hem aan als spelletje en hij vond het prima. Hij is nu twee en valt vrij veel. Toen ik dat op cb vertelde was het direkt o ja hij was een billenschuiver en zijn doorverwezen naar een therapeut. Bij voorlichting over de motoriek werd dit verteld door kinderfisiotherapeut. Het is het beste dat alle ontwikkelingen op de goede volgorde komen.
 
Terug
Bovenaan