Niet kruipen en niet staan


Hoi meiden,

Ik had even een vraagje. Onze dochter Xantijne is   2 weken geleden 1 jaar geworden. Het gaat harstikke goed met haar, alleen kan ze nog niet veel. Ze kan goed zitten, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ze tijgert nog niet, laat staan kruipen. Ook staan kan ze nog niet. Kennen dit meer ouders?

Zal een bezoekje aan een kinderfysio goed zijn of denken jullie dat ik het nog even aan moet kijken. Ik probeer zoveel mogelijk te stimuleren, maar er gebeurt helaas niets!

Alvast bedankt.

Liefs van Linda
 
Hoi

Mijn zoontje is van 26 maart 2005 en kon ook alleen maar zelf zitten en verder niets, hij rolde zich nog niet eens om laat staan kruipen en lopen. We hebben zelf toen het initiatief genomen voor een kinderfysio en het is het beste besluit dat ik (sorry we) ooit hebben kunnen nemen. Wij hebben steeds een keer per weer een half uur, daarin krijgen we tips en manieren van oppakken en bewegen. We zijn nu pas drie keer geweest en ik merk al een verschil van dag en nacht.
Ik zou het dus echt aanraden, je krijgt er een zeer beweeglijk kind (en veel gelukkiger) voor terug!!
Groetjes Jeja
ps heb je nog vragen vraag gerust
 
Hoi Jeja,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn om te lezen dat jullie zoontje er baat bij heeft. Ik ga vandaag ook maar even bellen naar de fysio. Het vreemde is wel dat Xantijne heel erg goed in haar vel zit. Ze is altijd vrolijk en dus een hele tevreden baby.

Liefs, Linda
 
Hoi Linda

Ook ons kind was altijd wel erg vrolijk en best gemakkelijk hoor. Alleen hij was steeds erg gefrustreerd wanneer hij ergens bij kon en dat niet lukte, dan was het steeds brullen en dat is nu een heel stuk minder.
Succes!!

Liefs Jeja
 
Hoi linda,

Onze oudste was 13mnd toen hij ging kruipen en 16 mnd toen hij ging lopen.
Mijn jongste word volgende week 11mnd en heeft vandaag voor het eerst een heel klein stukje gekropen, hij kan nog niet zelf gaan zitten trekt zich ook nog niet op tot staan.
Misschien is jou dochter er nog niet aan toe, geef haar nog wat tijd, hou het gewoon in de gaten, rolt ze wel om? gaat ze op haar knietjes zitten? Kan ze tijgeren? Mischien vind ze dat ze overal goed kan komen zoals ze zich nu voortbeweegt!!

Succes Groetjes Mary jane
 
Hoi Mary Jane,

Bedankt voor je reactie. Het punt is dat ze alleen kan zitten, niet zelfstandig. Ze tijgert totaal niet. Omrollen doet zij wel eens een keertje, maar daar heeft ze niet veel plezier in. Wat ik wel merk aan haar is dat ze het allemaal wel best vindt en er denk ik nog niet aan toe is. Vandaag komt wel even de kinderfysio langs. Als er niets aan de hand is zijn wij tenminste gerustgesteld.
Jullie horen het nog wel.

Liefs, Linda
 
Terug
Bovenaan