niet kruipen, niet tijgeren, maar "kikkeren"....

Hahahahahaha, ik heb het zelf maar even een naam gegeven. Tygo komt vooruit. Op zijn buik (al doet hij een kwartier over 10 centimeter, maar dat geeft niet). Hij klapt met beide handjes tegelijk op de grond, "wipt" met zijn kontje op en neer en zo "hupt" hij vooruit. Heel grappig gezicht.
Dusssss een nieuwe term is geboren: kikkeren... hihihihi

Rondjes draaien ( met de klok mee) gaat wel heel snel, doordat hij daarbij wèl weet hij hij zijn handen en armpjes over elkaar moet bewegen. Maar als hij 360 graden gedraaid is, ligt hij nog op precies hetzelfde plekje waar hij begonnen was hahahaha

Groetjes happyM mv Tygo (31-08-2006)

Ha ha ha! Ik zie het helemaal voor me!
Julian doet een poging tot kikkeren, maar hij gebruikt maar 1 hand om mee op de grond te slaan, en de rest komt ook nog niet. Hij schuivelt wel wat, maar met rollen komt meneer het verst

haha, leuk bedacht!! Jasper doet nu steeds meer tijgeren en al een  paar weken  pogingen tot kruipen, maar dat laat nog even op zich wachten...

Groet,
Jacqueline

Ook lukas doet iets wat meer op de wave lijkt (of zoals ze op het KDV zeggen een Cowboyyen) maar hij komt er wel de hele kamer meer rond en snel ook. of hij dus echt leert kruipen? Ik weet het niet maar vind het ook niet erg want zo is hij mobiel genoeg.

annemieke

Hihi, hier ook zo'n ronddraaiende kikker. Maar deze kikkert achteruit. Hij slaat op de grond, tilt z'n bovenlijf op, gooit z''n benen in de lucht en land een paar centimeter naar achteren. Ben benieuwd wat dat gaat worden!
Liefs Nelleke

Ha ha ha, schreef ik gisteren nog dat Julian een poging doet tot  tijgeren. Hij kwam gisteravond plotseling al heel behoorlijk vooruit!
Wat doet hij: Hij laat zijn romp op zijn linkerarm vallen, trekt met rechts aan de vloerbedekking, zet zich af met zijn voetjes zodat zijn kontje omhoog komt en schuivelt nog wat met zijn linkerschouder. En tja, hoe moet je dit nou noemen? De zijdelingse schuivel-hop methode? Ha ha ha!
Ik denk dat hij het kruipen nu snel onder de knie zal hebben (oh oh, een hele nieuwe periode gaan we dan in...).

Terug
Bovenaan