Niet kunnen genieten

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu 11 weken en 3 dagen zwanger en de laatste weken voel ik me alleen maar ellendig. Ik ben al een vrij emotioneel persoon maar met alle hormonen erbij is het voor mijn gevoel 10x zo erg. <br />Door alle moeheid van eerste trimester sport ik bijna niet meer en doordat ik meer honger krijg kun je natuurlijk wel bedenken dat nummers op de weegschaal er niet om liegen. En dat na voor de zwangerschap 14 kilo te zijn afgevallen.<br />As donderdag ga ik weer naar de verloskundige voor de termijn echo waar ik normaal gezien toch naar uit zou moeten kijken.. alleen kan ik maar alleen maar denken dat ik weer op de weegschaal moet..<br />Zijn er meer dames die zich zo voelen en niet kunnen genieten van het zwanger zijn? En wat doen jullie eraan? Vind het heel erg lastig om mijn mindset te veranderen.</p><p>Liefs</p>

Ik moet aanstaande vrijdag ben eerst afgevallen envoor mijn zwangerschap alles dubbel aangekomen en ik zit er ook echt tegenop weeg nu 85... ben vrijdag 10w5d en dan voor de termijnecho
ik denk alleen maar na de bevalling er tegenaan te gaan.. 

Ik loop via de verloskundige bij de diëtiste, 
Maar ik heb ook een achtergrond met een eetstoornis maar het is voor mischien ook wel een optie dat je wel alles binnen krijgt wat je nodig hebt maar wel gezond, 
En voor mij is dat wel een goede stok achter de deur dat ik voldoende eet. 

Tip: zeg dit ook tegen de verloskundige. Geef aan dat je enorm op ziet tegen het wegen. Ik heb dat zelf ook gedaan. Ik vond de confrontatie met de nummers echt het hele bezoek overschaduwen. Ze vonden het geen probleem om niet meer altijd te wegen! Als ik het zelf wou mocht ik voor de controle even bij de assistent wegen, maar anders alleen bloeddruk meten. Dat gaf zoveel rust! Wie weet is dat voor jou ook een mogelijkheid, scheelt heel wat stress. 

Vanwege eetstoornis verleden, anorexia naar overgewicht naar gezond gewicht, weeg ik mijzelf niet. Dit gaat alleen maar zorgen voor onrust en dat ik minder geniet. Nog steeds vind ik gewichtstoename lastig, maar zie ik naderhand wel weer hoe erg het dan is. Nu kun je niet afvallen. Behalve gezonde keuzes maken en af en toe jezelf ook iets lekkers gunnen. 

Vanwege eetstoornis verleden, anorexia naar overgewicht naar gezond gewicht, weeg ik mijzelf niet. Dit gaat alleen maar zorgen voor onrust en dat ik minder geniet. Nog steeds vind ik gewichtstoename lastig, maar zie ik naderhand wel weer hoe erg het dan is. Nu kun je niet afvallen. Behalve gezonde keuzes maken en af en toe jezelf ook iets lekkers gunnen. 

Hoi,
Ik heb geen last met mijngewicht maar onze praktijk woog sowieso maar 2x in de hele zwangerschap. Bij intake en ergens helemaal op het eind. Blijkbaar is het dus niet noodzakelijk. 
Probeer een beetje mild te zijn voor jezelf. Dwing jezelf niet om te genieten. Als je straks weer wat energie hebt kun je weer wat meer. Misschien zwemmen of zwangerschapsyoga. Dan kom je vast weer wat beter in je vel te zitten. 
Sterkte

Terug
Bovenaan