Niet kunnen plassen

<p>Hai allemaal,</p><p>Ik ben nu 7 weken zwanger en moet er standaard 2 of 3 x uit s nachts om te plassen. Nu had ik net gedroomd dat ik niet naar de wc kon. Ik werd wakker met pijn in mn buik en toen ik naar de wc ging om te plassen moest ik echt heel hard persen om het eruit te krijgen. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? </p><p>Groetjes </p>

Misschien hoefde je wel gewoon helemaal niet zo erg te plassen, waardoor je meer moeite moest doen. Of er zat nog veel spanning op je bekkenbodem door de nachtmerrie? Ik zou me er niet te druk om maken als het maar bij 1 keer blijft. ;) 

Niet teveel drukken. Probeer eens je rug en of bekken te kantelen bij het zitten. En wat gebeurt er als je het daar ontspant als je weer opstaat? Loopt t dan makkelijk eruit? Misschien kan je die laatste houding onder de douche proberen. Ik merk dat als ik na het plassen opsta, ik nog een straaltje over heb. Heeft te maken met hoe ‘vol’ je organen daar nu opgestapeld liggen en kantelen van je bekken(bodem). Ik ontspan en vang het op in een prop wc papier. Wel goed je handen wassen. ;-)
Beetje gek misschien maar beter dan niet uitplassen. Daar kun je volgens mij blaasontsteking van krijgen. En beter vaker naar de wc om te ‘druppelen’ dan minder vaak en te duwen. Neem ook je tijd! 
Heb dit alles een beetje meegekregen van een Bekkenbodem fysio. Als het problematisch wordt kun je zo iemand ook raadplegen.

1x is nog niet zo erg, en het kwam eruit! Dus geen paniek ? maar ik heb er wel ervaring mee, maar kon echt niet meer plassen dan een druppel. met 12 weken een overloop blaas gehad (2x) en moest hiervoor gekatheteriseerd worden. 
Ik hoefde ‘s nachts niet te plassen, en werd wakker met overvolle blaas, uren lang kwamen er alleen drupjes uit en had enorm pijn. Zelfs bij persen kwam er bijna niks. Geen blaasontsteking, maar enorme brandende pijn bij plasbuis, kon niet liggen of zitten en had plasdrang om de 5min. De katheter was niet fijn maar jemig wat een opluchting. Buik was helemaal opgezet, paar weken erna het nog een keer gehad, maar toen geen pijn, wel een katheter.
Daarna ben je er ook mee bezig, en dan lukt het ook niet altijd goed. Momenteel 33 week zwanger en geen last meer van gehad.
het komt zelden voor tijdens de zwangerschap, maar wel na de zwangerschap komt het eens voor, waarschijnlijk zat jouwn blaas gewoon even op slot omdat je bang was dat het niet lukte, maar als het vaker voorkomt, optijd aan de bel trekken voordat het pijn doet. 

Dankjewel voor de reacties en de tips. Die hebben me gerustgesteld:) was meer ook wat spanning voor de vakantie denk ik hihi. 

Terug
Bovenaan