Niet kunnen poepen

Hallo
Ik heb een zoontje van 4 weken oud.
Mijn zoontje heeft erg last gehad van krampjes omdat hij dat heeft hebben we Friso comfort gekocht, dit hielp goed tegen de krampjes alleen nu kan mijn ventje niet zo goed poepen.
Zijn poep is hard en hij krijgt het er amper uit. Op aanraden van de dokter krijgt hij nu een paar druppels olie in zijn flesje, de eerste dag hielp dit maar nu ook niet meer. We moeten nu de thermometer gebruiken om hem te helpen.
Heeft iemand misschien nog tips voor mij en mijn ventje ?
 
Hoi

Mijn dochtertje had ook steeds last van krampjes, en sinds we Nutrilon Omneo gebruiken is het over. Dit werkt namelijk enigszins laxerend! Het duurde wel 2 weekjes voordat het effect had, maar we hebben nu nooit meer een huilend dochtertje!
Succes!
 
Misschien kun je 10cc extra water bij in de fles doen. Dit heb ik bij mijn zoontje wel altijd gedaan...gebruikte ook frisocomfort. Maar dan moet hij wel de hele fles leegdrinken, anders krijgt hij natuurlijk niet al zijn voeding binnen.
Groetjes Renate
 
Wij zijn toen vsn Friso comfort weer terug gegaan naar gewone Friso en hebben op aanraden van een kinderarts wat lactulose door de voeding gedaan. Deze arts vertelde nl. dat sommige kindjes van Friso comfort of Nutrilon comfort verstopt kunnen raken. De lactulose heeft bij ons erg goed geholpen. 1 ml per dag en het ging stukken beter. Vraag het even aan jouw huisarts.
Sterkte
 
Hoi
We maken de voeding aan met rooibosthee en maken de flesjes met 10cc extra water. Ik heb gisteren contact gehad met iemand van het cb en die zei ook dat we misschien maar nutrilon moeten gaan proberen, nou heb ik dit liever niet want 1. we blijven zo de voeding veranderen 2. ik heb gehoord dat nutrilon niet zo goed is.
Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat mijn ventje kan poepen.
Vanmorgen ging het naar mijn idee al beter, ik hoefde hem amper te helpen met de thermometer.

Misschien moet mijn ventje wel net als de dochter van Fiona 2 weken wennen aan de comfort.
 
hallo,
mijn dochter en mijn zoon hadden ook alletwee last van de ontlasting. Nu doe ik 100 ml friso comfort met 110 ml similac. dat werkt perfect en het mag van de dokter
groetjes gerion
 
Terug
Bovenaan