niet kunnen poepen

hoi lieve moeders,

dit is mijn eerste keer op het babyforum.
zal me dus eerst ff voorstellen.
ik ben dolfijntje en 20 jaar oud.
heb nu een dochtertje van 12 dagen oud.
nu mijn vraag.
gister heeft ze de hele dag niet gepoept en nou net heb ik haar in mijn nakie bij me gelegd en het buikje gemasseerd en het ruggetje.
noukwam er dus wel wat uit, maar wat.
3 hele dikke keutels.
ze moest er echt hard voor werken dat ik gewoon medelijden had.
weet een van jullie wat ik hier tegen kan doen????
vind het echt zielig.

alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes dolfijntje
 
hoi ik kan me voorstellen dat dit niet zo'n pretje is mijn schoonzusje had dit ook met haar zoontje zij deed de termometer na 1.5 dag a 2dag niet poepen er even in en dan poepte die het er zo uit ik ken het probleem bij onze kids niet nou ja misschien even het cb bellen en vragen ,geen vraag is gek daar en ze hebben meestal wel en advies veel succes gr roos
 
Geef je bv?

Dan kan je haar vaker aanleggen.

Niet te veel met de thermometer prutsen is niet goed voor de darmpjes.

Misschien ff overleggen met het cb of de arts of je extra water in de fles mag doen (als je de fles geeft). Dat doen ze vakerbij babys maar ik weet niet of dat kan als ze nog zo klein zijn.

succes met je meisje
 
nee dat is alleen zo als je de termometer te ver door duwt nou dat doet geloof ik niemand en poep in de darmen laten zitten is nog slechter en dat is zeker geen pretje voor de baby dus in noodgeval zou ik het wel met de termometer oplossen dit is trouwens op advies van het cb nou ja je moet maar zien succes in ieder geval
 
een beetje vaseline bij de anus smeren helpt ook,en als je flesvoeding geeft helpt johannesbroodpitmeel volgens mij ook maar dat moet je even navragen vooor de zekerheid
 
bedankt voor jullie snelle reacties.
morgen komen ze toch van het cb dus dan zal ik het sowieso ff met hun erover hebben.
geef trouwens geen bv.
ik had niks.
mijn meissie is nu vanaf donderdag aan de fles.

groetjes dolfijntje

(laat nog wel ff weten wat ze morgen hebben gezegd)
 
Ik had hetzelfde probleem ook met Eva. Het CB adviseerde om 10 cc extra water per voeding in de fles te doen. Van de Johannesbroodpitmeel wordt de boel alleen maar dikker en de poep dus ook.
En voor Roos: die Thermometer mag echt niet, kan me niet voorstellen dat een CB dit adviseert.
 
Misschien andere flesvoeding geven die speciaal is voor baby's met harde ontlasting. Bij voorbeeld nutrilon Omneo of friso comfort (afhankelijk natuurlijk van het merk die je nu geeft). Succes!!
Laat even weten oe het gaat.

desi mv Duncan
 
Terug
Bovenaan