niet kunnen poepen

hoi dames
zit met een probleempje,anouk kan niet poepen.ze heeft nu 2 dagen niet gepoept,ze moet wel maar durft niet lijkt het,het doet au zegt ze.
heb roosvicee laxo gekocht maar heeft iemand nog meer tips??
voor ik dokter bel.

groetjes petra

wat vervelend..

sinsaasappelsap wil ook een beetje helpen, peperkoek. En wat hie helemaal goed werkt is een kiwi. Ik zou zeggen geef morgen eens een glaasje jus met een plakje peperkoek, tussen door die laxo en een kiwi... Oh en misschien gedoogde pruimen om te snoepen...

Ik heb ooit bij birgit (na een week niet poepen) een stukje zetpil gegeven wat vooral uit vaseline bestaat, dat duurt hooguit een kwartier en dan komt t er wel uit! Ik ben de naam even kwijt maar je kan evt. altijd even informeren bij de drogist of apotheek, er zit verder geen medicijn is. Maar ik zou eerst met dat eten en drinken een dagje proberen..

succes!

Hoi Petra,

Als ze een keer harde poep heeft gehad heeft ze misschien wel aambei gekregen? Ik zou iig sinaasappelsap proberen, maar als de poep al heel hard is en ze krijgt het er niet uit gewoon zo'n miniklisma doen (had ik zelf na bevalling van Feline, hielp erg goed) en natuurlijk anders de dokter bellen.

groetjes Maris

Hoi Hoi

Beweging is ook goed voor de stoelgang. Misschien even " peuter gymen ". Of gaan zwemmen?
Massage van de buik is ook lekker. Warme kruik erop.

Ik zou niet te lang wachten met de dokter, voordat je probleem erger word.

Groeten Kirsten

Hoi hoi,

Toen ik net bevallen was en alles daaronder dus zeer deed.... moest ik van de kraamhulp op nuchtere maag een kiwi eten en een glas lauw water drinken. Dat hielp echt als een tierelier.
Ik zou idd ook niet te lang wachten want dan wordt de ontlasting alleen maar harder.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan