Niet kunnen slapen

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel 33 weken zwanger van ons 3e kindje. Na 2 jongens krijgen we nu een meisje, een droomde uitkomt voor mij!

Maar hoe leuk het ook is, de kwaaltjes zijn echt zwaar. Vooral het niet kunnen slapen en onrustige benen. Ik loop de hele nacht in huis alsof ik een beveiliger ben ?
Iedereen slaapt behalve jij...dat gevoel! En als je dan even indommelt dan moet je plassen ?

Iemand die mijn leed deelt??

Heel herkenbaarMijn kleine meid is nu 2 week oud en wat ben ik blij dat ze er is
Laatste 2 maand van zwangerschap sliep ik 2 a 3 uur per nacht
Geen houding kunnen vinden dan weer warm dan koud
Bekken die onwijs pijn doen
In bed uit bed na wc of toch niet elke nacht zelfs soms tot grote ergernis van mijn vriend die 5 uur sochtens uit bed moest om te werken
Dus snap je helemaal
Wat ik deed en soms wel hielp warm douche voor slapen gaan wat warms drinken voor dat je in bed stapt goed plassen dat hielp mij vaak om wat langer te slapen en kussen onder je voeten en kuiten ( tenzij je op je zij ligt)

Ow het is zo erg! Het niet kunnen slapen is echt een dingetje...en dan heb ik in de middag zoveel slaap. Kan geen dutje doen vanwege de 2 jongens.

Het maakt niet uit wat ik probeer, slapen lukt niet.
Hopen dat ik deze laatste weken door kom?

Wat vervelend dat je niet kunt slapen en ook nog de jongens erbij hebt. Zwaar hoor. 
Ik herken het wel een beetje. Heb veel last van krampen in mijn benen gehad. En ook gewoon die giga buik, pijnen, voorweeen. Ik sliep ook erg slecht. Maar bij mij was het de eerste, dus ik kon rustig aan doen. 
Wat mij overigens echt hielp met mijn benen was extra magnesium slikken. De verloskundige raadde dit aan. Het zat al in mijn miltivitamine, maar in een erg lage dosis. En dat was magnesium oxide, die niet zo goed opneembaar is. Je hebt magnesiumcitraat nodig, en de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voor zwangeren en borstvoedende vrouwen is 350 mg. Je haalt natuurlijk ook uit je voeding, dus een 200 mg tablet om aan te vullen is voldoende. Na een week merkte ik al duidelijk verschil. Ik heb geen kramp in mijn benen meer gehad. Wie weet werkt het ook voor rusteloze benen.

Pfoe ja zo herkenbaar... Ik slaap ook heeel slecht en heb onrustige benen.. Wat voor mij helpt is om de lattembodem iets omhoog te zetten zodat ik met mn benen ietsje omhoog lig, en ik slik magnesium tabletten voor se onrustige benen.... Soms leg ik een kussen tussen mijn knieën, ook dat helpt wel..

Tegen het slechte slapen doe ik de verwarming zo vroeg mogelijk uit, dan is het niet zo warm op de kamer, anders word ik badend in het zweet wakker, ik eet en drink na 8 uur niets meer, behalve hooguit een slokje water bij het tandenpoetsen dan, ik heb altijd water naast mijn bed staan voor in de nacht(die halve liter drink ik snachts vaak helemaal op) en ik lees zeker een halfuur voor ik ga slapen en soms langer.. Om rust in mijn hoofd te krijgen. Meestal helpt dit wel enigzins

Succes! 

Dank jullie voor de reacties!

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad bij mijn eerste 2 zwangerschappen. Niks heeft mij geholpen. Lig ook vaak te piekeren over de bevalling zelf. Krijg een geplande keizersnede dus. Wordt mijn 3 keizersnede.

Al met al moet ik er gewoon even doorheen. Mijn nachtdienst is weer begonnen ?

he wat vervelend joh. En dan moet je nog even he.. ik ben 37 wkn en zwanger v nr4 (meisje na 3 jongens, dus je blijdschap daarvoor herken ik;))
Ik herken het slechte slapen ook, de onrustige benen ook, alleen bij mij is dat niet zo'n issue gelukkig. Ik heb wel de hele nacht pijn (vooral in m'n ribben, buik en bekken), in alle houdingen, dus dat zorgt bij mij vooral voor de slapeloosheid. Irritant he! Ik word er ook echt gek van, maar je moet erdoorheen idd. niet zo veel aan te doen... hoop dat je nog wat hebt aan de tips hierboven.
Succes met de laatste loodjes. je gedachten maar proberen te focussen op het mooie resultaat over een week of 7;)

Terug
Bovenaan