Niet langer dan 6uur 's ochtends slapen

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over "langer" slapen.
Roos is nu bijna 6mnd (volgende week donderdag) en zij krijgt nu om 20uur haar pap. Dit krijgt ze van een bordje, want fles vind ze helemaal niets!
Nu had ik gehoopt dat ze hier ook wat langer van ging doorslapen, maar nee hoor, ze wordt gewoon om 6uur wakker net zoals ze om 9uur haar laatste fles kreeg.
Nu wil ik vanavond iets later de pap geven. Ik ben benieuwd. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien ook een tip???
Overdag wil ze ook bijna niet meer slapen. Hooguit drie uur. Ik vind dat best wel weinig. En leggen we haar 's avonds na haar groente op bed dan slaapt ze ook echt niet tot de pap.
Nou ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven. Ik ben gewoon jaloers op mama's die gewoon tot 8.00 kunnen slapen.

Groetjes,
Henriette
 
Goedemorgen mama van Roos,

Ik heb een zoon van nu 6 maanden en een week en wij hebben hetzelfde probleem. Luuk krijgt ook om 20.00 uur zijn laatste fles met rijstebloem. Soms slaapt hij hiermee tot 7.30! maar meestal wordt hij om 5.30/60.00 uur wakker. Honger heeft hij dan niet en kunnen wij hem een beetje sap geven en slaapt hij meestal verder door tot 7.30 uur.
Ik denk toch dat pap een beetje droog is en dat ze daar dorstig van worden. Hij huilt ook niet als hij dan om 5.30/6.00 uur wakker wordt, maar ligt een beetje te mopperen. Ik ga er dan uit en geef hem een beetje sap.
Verder slaapt Luuk overdag ook niet veel meer.  Een normale dag  gaat hij om 7.30 uit bed, even beneden in de box, dan nog even op schoot en om 9.00 in bad, daarna lekker een fles en dan slapen tot ongeveer 12.00/12.30. Dan geven we een fruithap en probeer ik smiddags om 14.00/14.30 weer een fles te geven. Deze fles wil hij bijna niet meer, maar slapen ook niet! Hij is dus eigenlijk ook van 12.00/12.30 uur wakker tot 20.00 uur savonds. Tussendoor merk ik wel aan hem dat hij moe is. Hij wil/kan dan alleen niet in slaap vallen (niet in de wagen, bed etc) Ik ga vaak smiddags met hem op pad en hij slaapt dat vaak wel 20 minuten in de auto. Blijkbaar kan hij zich hiermee volledig weer opladen en vervolgens slaapt hij niet meer!
Sommige kindjes hebben gewoon minder slaap nodig. Ik hoop dat ik straks zijn ochtendslaapje kan verlaten zodat het een middagdutje wordt van 12.00 tot 14.30 uur. Hier gaan ze ook naar toe als ze ouder worden/zijn.

Wel grappig dat jij nu deze vraag neerzet op het forum, ik wilde het ook net doen.
Wat voor schema heb jij voor Roos over de dag? Ik vindt het erg moeilijk en we hebben dan ook al 6 maanden geen echt schema. Zeker tussen alle groeisprongen etc door, is het een beetje een chaos bij ons. Ik laat het ook een beetje van hem afhangen.
Tot voor kort had Luuk ook gewoon nog 4 flessen en van de een op andere dag had hij er van de week nog maar 2! Deze week heb ik dan ook snachts veel slaap moeten missen... Vandaag (ben ik vrij) ga ik proberen meer flessen te geven (hij heeft er nu al 2 op) en kijken of hij dan vannacht beter slaapt!

Ik hoop een reactie te  krijgen.

Mariska  
 

Hoi Henriette,

Ik heb het zelf niet meegemaakt dat onze Robin zo vroeg wakker werd,dat komt waarschijnlijk doordat toen hij zo oud was nog steeds de laatste fles om 23.00  uur gaven.Daarmee redde hij het makkelijk tot een uur of 7.30-8.00 uur.

Misschien is het voor jullie iets te laat maar het werkte bij ons wel.Dan kreeg hij een lekker goed gevulde pap fles.Alleen die van jou wil geen fles....dacht gelezen te hebben.Nou is dat misschien omdat de speen verkeerd is wij hadden toen een speen die je op stand drie kon draaien.
Robin vond het heerlijk om tegen je aan te liggen met alleen wat lichtjes aan zonder televisie.Misschien in haar eigen kamertje...dat ze in alle rust kan drinken.Wellicht kan je de fles iets vervroegen naar een uur of 22.00.

Robin sliep toen hij die leeftijd (hij is nu 7,5 mnd)  had ook erg weinig hooguit in de auto. Maar gewoon wat moppelend voor de televisie is ook een soort van rusten.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaaltje.

In ieder geval succes ermee!!!!!!!!!!

Groetjes Meta

 
Goedemiddag meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ben in ieder geval blij dat Mariska in hetzelfde schuitje zit. Dan voel je  je tenminste niet zo alleen. Ik zou aan je denken 's ochtends vroeg.

Over dat verhaal van de speen: ik heb bij Roos verschillende spenen geprobeerd, maar ze vind het gewoon niet lekker. Van een bordje gaat het wel goed. Maar ben wel blij dat je mee hebt gedacht.

En Mariska hier mijn schema:

Roos wordt rond 6uur wakker na een paar keer eruit geweest te zijn krijgt ze rond
07.30 fles 180water + 6 schepjes voeding
11.00 fruithapje
daarna naar bed. Net alweer na drie kwartier wakker. Maar volgens mij slaapt ze nu weer (ga zo maar ff kijken)
14.30 fles 180water + 6 schepjes voeding
17.30 groentehapje
20.00 pap (ik wil deze een half uurtje later gaan geven, misschien helpt dit)

Maar ik ga morgen zeker jou tip opvolgen om haar rond 6uur een beetje sap te geven.
Ik doe al een beetje diksap door de pap heen, want ik vind het ook superdroog.

Nou succes met jullie lievelingetjes en zullen we elkaar op de hoogte houden?
Mag ook prive mailen hoor: henriettedewit@zonnet.nl
 
Hallo meiden,

Nou wij hebben precies hetzelfde mee gemaakt rond de 6 mnd. Emily is nu bijna 7 mnd en het is over gegaan. Maak je maar geen illusies hoor, je kan van alles proberen (hebben wij ook gedaan) maar niets hielp het was zomaar opeens over net zoals het zomaar opeens begon!!
Even doorzetten!

Gr helen
 
Wat vermoeiend kan het zijn hé, als je kleine zo vroeg wakker is.
Onze man (nu 12 maand) heeft ook de eerste 9 maand niet goed doorgeslapen. Hij was altiujd al om een uur of 5 klaarwakker en met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen. Of hij nu wel of geen pap kreeg en of dit vroeg of laat was. Altijd vroeg wakker, dus wij hebben hier geen oplossinge voor gevonden. Ook hier was het ineens van de een op de andere dag over. Nu is het regelmatig 8 uur voordat hij wakker is!!  Dus ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.
Sterkte
 
Terug
Bovenaan