Niet lekker in mijn vel.

<p>Ik werk nu als teamleider. Ik werk sinds 4 weken weer, daarvoor verlof gehad.</p><p>Nu nam ik mijn werk altijd wel mee naar huis voordat ik zwanger was ook al. Daar had ik geen probleem mee, de werkdruk is zo hoog doordat ik niet op het werk overal aan toe kom.</p><p>Sinds ik mijn 1ste kindje heb, neem ik dus ook werk mee naar huis. Dat lukt haast niet omdat ik mijn kindje heb. Op een gegeven moment was ik alleen nog maar met mijn werk bezig thuis, zelfs zo erg dat ik er niet van sliep.</p><p>Het leek wel of ik overspannen begon te worden.</p><p>Daarom nu even tijdelijk afstand gedaan van mijn functie. Om na te denken wat ik wil...</p><p>Zo lastig, vooral omdat ik ook nog maar 4 weken aan het werk ben...</p><p>Dat ik er al zoveel last van heb.. </p><p>Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En wat kun je mij adviseren?</p><p>Nu heel erg aan het zoeken van wat moet ik doen, deze functie blijven doen of toch een stap terug...</p><p> </p>

Je leven verandert toch drastisch. Als dit niet goed voelt zou ik er goed over nadenken. Wel is het zo dat de eerste weken weer werken gewoon heftig zijn en je zoekende bent naar balans. Bij mij is dat goedkomen maar ik heb geen baan die ik mee naar huis moet nemen. Neem je tijd om er over na te denken! Succes.

Hoi! Heel vervelend voor je. Ik heb dit ook meegemaakt bij onze eerste. Het werd me teveel en uiteindelijk heb ik na jaren doormodderen besloten om afstand te nemen van mijn functie en baan! 
Op dat moment voelde dat heerlijk maar achteraf gezien had ik best met de bedrijfsarts kunnen overleggen over de werkdruk en mischien had ik wel hulp kunnen krijgen, als ik het had aangegeven. 
Ik zou zeggen, kijk of je (tijdelijk) hulp kunt krijgen in het managen van je taken en overleg preventief met jullie bedrijfsarts. 

Heel herkenbaar. Na beide geboortes heeft het even geduurd voordat ik weer in balans was qua werk/privé. Ik had er last van dat ik thuis vaak aan werk dacht. Ik moest daar echt weer aan wennen. Ook op werk veel kritischer. Kon minder tegen gezeik. Ik heb beide keren eerlijk vertelt dat ik niet lekker in mijn vel zat en dat gaf al veel ruimte. Na een paar maanden was ik weer in balans. Het is natuurlijk voor iedereen anders. Of je de balans weer vind. Een kind krijgen is superintens. En ik heb telkens het gevoel gehad dat een deel van brein niet meer kan functioneren. 
Ik ben niet minder gaan werken. Ik werk 36 uur in 4 dagen plus nog extra weekend en avonddiensten. Mij partner is huisvader. Dus dat geeft enorm veel rust. Die luxe heeft natuurlijk niet iedereen 
Luister goed naar jezelf. En geeft jezelf vooral de tijd. Maakt geen overhaaste beslissingen en zoek hulp in balans te komen. Wees eerlijk en open. En maak genoeg tijd voor je jezelf (vrienden, sporten of wat dan ook). Veel succes.

Terug
Bovenaan