niet lekker in mn vel

hallo ik heb even een vraagje ik ben voor de 2de keer zwanger en heb het idee dat het nu allemaal anders is ik zit ook echt niet zo lekker in mn vel genieten gaat moeilijk ben nu 10 weken zwanger is dit herkenbaar voor iemand???

Hi,

Voor mij is dit heel herkenbaar. Ik heb dit bij beide zwangerschappen gehad. Ik zeg ook heel eerlijk: zwanger zijn is niet leuk! De eerste keer had ik er heel erg last van en hoopte ik maar dat alles na de geboorte goed zou komen (kwam het ook, die tijd was vele malen leuker) en nu weet ik dat het bij mij hoort. Ik kan niet genieten van het zwanger zijn, hoewel ik dat wel weer kan van het voelen van mijn kleintje (ben nu 32 weken). Het is zo dubbel vaak: je moet blij zijn, en ik kon dat niet. Beide kindje waren/zijn super welkom, zij echt heel bewust gekozen. En dan voel je je schuldig.

Probeer je er niet te veel van aan te trekken dat je niet lekker in je vel zit, maar het wel te accepteren. Er gebeurt gewoon zo ontzettend veel in je lijf. Wellicht dat je er straks met 13 weken (die beroemde grens) er weer overheen bent. Hormonen hebben een rare invloed, dat vergeten we wel eens.

Sterkte er mee.

Enne, als je je echt down voelt, gewoon gaan praten met je ha of vk.

Gr. Tamara.

je hormonen slaan op hol dus je kan stukken charijniger en downer zijn, net als normaal bij je menstruatie. houd het wel in de gaten, het kan onschuldige hormonen zijn tot pre-natale depressie. benoem het wel bij je huisarts of vk.

hi mamatamara

wat fijn om te horen dat het zo herkenbaar is ben erg blij met je reactie je beschrijft het precies zoals ik mezelf voel heb er echt wat aan gehad dank je

groetjes antoinette

ben bij de tweede zwangerschap erg van slag geweest en ook het hele jaar na de bevaloing nog....
Nu zwanger van de derde en voel me veel prettiger, gelukkig, was nl weer bang voor de nasleep na de bevalling, die angst heb ik nu minder, omdat het nu al beter gaat!
Succes, groetjes

hoi,
herken het wel ja.
ik ben nu morgen 14 weken zwanger.
ik ben zo op me tenen getrapt,zeg soms dingen te snel.met de kerst niet anders als zitten janken.
bij de 1ste had ik dit ook.
bij de 2de voelde ik me helemaal geweldig.
nu weer niet.het is heel vervelend ,maar aan die hormonen doe je dus niks aan.
enige kan je melden sorry me hormonen gieren door me lijf heen.
succes.
gr marjan

Terug
Bovenaan