Niet lekker van de prikken

Hallo,
Mano is vandaag precies 3 maanden oud en moest afgelopen donderdag weer nara het CB. Het leukste is het meten en wegen. Mano weegt nu 7400 gram en is 64,5 cm lang. Het lekker flinke jongen dus. Ik noem hem ons "spekkie" (mama is namelijk gek op spekkies) hahahaha

Het minst leuke van het CB is dat hij weer 2 prikken heeft gekregen. Mano schreeuwt echt de hele tent bij elkaar als de prik wordt gezet en is dan ook moeilijk te troosten. deze ronde heb ik van te voren em een zetpil gegeven want de vorige keer was hij er behoorlijk naar van. Nou deze ronde zit het hem ook niet lekker. Hij laat mega winden is heel huilerig en slaapt 2 dagen achter elkaar met alleen wakker worden om snel te eten en dan maar weer snel te gaan slapen. Hebben jullie kids ok zo'n last van de prikken en hebben jullie nog tips en trucs om het "leed" wat te verzachten voor Mano??

Vandaag is Mano weer lekker relax  en heb ik me lachebekkie weer terug.  Heerlijk!

groetjes Tamara    

Hoi Tamara!

Marieke heeft tot nu toe weinig last van de prikken. De eerste keer had ze een iets gevoelig beentje, de tweede keer sliep ze alleen wat meer. Die winderigheid kan ook van de zetpil komen trouwens!
Wat ik bij mijn jongens deed was van te voren de beentjes inwrijven met Arniflor creme van VSM geloof ik. Dat helpt bij blauwe plekken, maar verzacht ook de pijn van de prik zelf. Als het nodig was deed ik het na de prik ook nog een keer. En verder liet ik ze lekker slapen en gaf ze idd een zetpil als dat nodig was.

Groetjes,
Sabine

Het spijt me, geen goede tips, maar ik denk dat je prima doet, hoor. Sommige kindjes hebben er nu eenmaal veel last van...
Christian helemaal niet, ik merk helemaal niets... Een echte bikkel dus.

Groetjes, Karin
mama van Christian (19 weken)

Hoi Tamara,

om zo min mogelijk last te krijgen van de inentingen, kun je bij de homeopaat speciale korrels halen.
Voor de volgende keer moet je het dan van te voren geven en op de dag zelf, maar voor nu helpt dat ook.
Het gaat dan om het homeopatische verdunde vaccin van de desbetreffende vaccinaties. Je moet dus zeggen welke vaccinaties er zijn gegeven (en straks nog komen), dan krijg je de goede korrels mee. Die moet je in water oplossen en een paar lepels aan je kleine geven. Dan zijn ze er altijd gauw weer boven op.

Succes ermee

Liefs,

Terug
Bovenaan