niet leuk

A

Anoniem

Guest
HoiHoi
Om mee te beginnen en laat het duidelijkzijn:IK ben wel heel erg blij en dolgelukkig om zwnager te zijn...
Maar....heb er genoeg van. Ben nu 28 weken zwanger, heb enkels en benen van een kamerolifant door de grote hoeveelheid vocht die ik vasthoud, ik slaap  ongeveer 3 a 4 uur per nacht,  heb last van brandend maagzuur en kramp in mijn voeten en benen, mijn rug doet zeer (heb een lichte vorm van scoliose) en ik ben zo moe.
Ik werk onreglematige diensten, waardoor ik vaak om 05.15 uit bed moet. Ik heb echt ff het idee dat ik dit de resterende 8 weken die ik nog moet werken niet meer vol ga houden. Dara komt ook nog bij dat ik door mijn zwangerschap mijn eigenlijke werk niet meer mag doen en op hele saaie posten zit. Ik begrijp de reden goed hoe wat en waarom (werk in een gevangenis) ik niet met de gedetineerden in aanraking mag komen, maar het is wel ff iets heel anders dan wat ik nu doe. Voel me net die man van die reclame van Van Lunteren!
Maar goed, moest er ff uit, sorry voor de klaagzang, maar ik zal blij zijn als "mijn tijd" erop zit. Ik kan gelukkig nog wel genieten van de bewegingen die mijn kindje maakt.
Groetjes RB

Hoi, allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Volgens mij is de beste oplossing voor je problemen om minder te gaan werken. Zo vroeg op staan is voor niemand goed en zeker niet als je zwanger bent  (ik kan het weten, heb het ook gedaan tijdens mijn  zwangerschappen). Je kunt gedeeltelijk de ziektewet in gaan op grond van je zwangerschapsklachten. Echt, niets om je voor te schamen o.i.d., want het allerbelangrijkste is dat je je goed voelt en van je zwangerschap en kindje kunt genieten. Je moet nog 12 weken, dat is nog een hele tijd, en je wilt ook 'uitgerust' aan je verlof en moederschap beginnen toch?
Misschien goed om te weten dat als je ziek bent op grond van je zwangerschap, je werkgever jouw salaris gewoon via het UWV vergoed krijgt.

Sterkte!
Simone

Daar is dit forum toch ook voor? Om af en toe even lekker te klagen en je hart te luchten?

Ik ben het met Simone eens, als het niet meer gaat, gaat het niet meer. Houd er wel rekening mee, dat als je in de ziektewet gaat, je verplicht bent om 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof te gaan. Als ik jouw mailtje goed heb gelezen, wil je zelf doorgaan tot vier weken.

Misschien is het toch een idee om over 6 weken al met verlof te gaan, in plaats van die acht die je nu nog moet. Ik ben met mijn vorige   zwangerschap ook met 6 weken gegaan en ik vond het de meest relaxte weken van mijn leven. Lekker uitslapen, leuke dingen doen, hier een bakje koffie, daar een bakje thee, vakantiefoto's inplakken, nog wat winkelen  enz. Bovendien sta je dan ook niet zo raar te kijken mocht je kindje onverhoopt wel drie weken te vroeg komen en ben je meer uitgerust.

Sterkte met alles de komende tijd!

Groetjes,
Tamara

Hallo,
Lucht je hart maar lekker hoor!
Het is ook niet altijd alleen maar leuk, zwanger zijn. Het leuke komt pas over een week of 12, en dan beginnen de zorgen ook pas echt!
Zwanger zijn is naar mijn gevoel met ups en downs........het getrappel is leuk, en de aandacht om je buik. Maar als je voor de zoveelste keer boven het toilet hangt of snachts uren wakker ligt is het toch echt niet geweldig. Het hoort erbij zullen we maar zeggen.
Straks als je kleintje er is zal het ook met diezelfde ups and downs gaan. Als het kindje lief in je armen ligt of naar je lacht.....geweldig! Maar die gebroken nachten en ondergespuugde kleding.......hmm neeh niet echt wat.
Always look on the bright site of life! En daarnaast gewoon af en toe lekker klagen!!

Succes met je laatste loodjes!

Groetjes lillian

Hoi,

Klaag hier maar lekker raak, vaak lucht het wel een beetje op.
Ik weet hoe zwaar zwanger zijn kan zijn, heb er zelf ook nogal
last van. Ben het ook goed zat aan het worden, maar ik ben nu
met verlof dus geen verplichtingen meer kwa werk enzo, das
echt wel lekker.
Als het je echt allemaal teveel wordt, zou je halve dagen bijv. in
de ziektewet kunnen gaan. Ik heb ontzettend veel last van m'n
bekken en rug waardoor ik ook de laatste 2 maanden maar
halve dagen gewerkt heb. En ik denk dat het verstandig voor je is
om met 6 weken je verlof in te gaan.
Bespreek het met mensen om je heen, sterkte!

xx Syrah (34 wk)

Hoi, ook even een reactie van mij... Het is helaas de laatste weken erg zwaar voor de meesten... Ik was eerst ook heel optimistisch van plan om tot 4 weken voor de datum door te werken. Helaas kreeg ik complicaties (hoge bloeddruk) waardoor ik uiteindelijk 6 weken voor de uitgerekende datum ben gestopt met werken. En wat denk je? Ik was 1 dag met verlof, en toen besloot meneer dat het tijd was om geboren te worden... Het voordeel is nu wel dat ik na de bevalling langer de tijd heb gehad met Max!
Maar ik denk  dat de meeste mensen het beste 6 weken van tevoren kunnen stoppen. De tijd die komt na de bevalling is zwaar genoeg, en dan kun je maar beter uitgerust eraan beginnen (en dan nog heb je van die eigenwijsjes zoals mijn Max die veel te vroeg geboren worden!)

Groetjes, Suzan

Terug
Bovenaan