Niet lopen 20 maanden

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn dochter word in oktober 2 jaar, ze is een fanatieke billenschuiver en vind dit helemaal prima, ze trekt zich niet op staat niet en kan niet lopen. Ik loop bij de fysio maar deze weten ook niet zo goed wat ze kunnen doen. Zijn hier misschien ouders die tips hebben of bij wie dit bekend voorkomt ik ben een beetje hopeloos aan het worden omdat ze ook erg zwaar aan het worden is. Qua fijne motoriek en kletsen loopt ze dan weer iets voorop. </p><p>Alvast bedank, </p><p>Kelly</p><p> </p>
 
Misschien samen op de grond gaan zitten en dan op de voetjes neerzetten. Bij onze 1e hebben we t op die manier gedaan want die was te eigenwijs haha. Die liep met 11 maanden de trap op en af maar te lui om gewoon te lopen

Op youtube staan ook veel filmojes die je kunnen helpen. En meestal als ze het doorhebben lopen ze zo weg
 
Hier liep de 2e ook laat en was ook een billen schuiver. Op advies van de fysio hebben we schoentjes met een flexibele zool en een stevig hielstuk gekocht. En daar moesten we hem mee laten lopen. Heel de dag moest hij ze aan. En dan af en toe zelf even investeren om hem aan de hand mee te nemen op zijn schoenen. Ik denk dat ze gaan lopen als ze er zelf zin in hebben. Maar ik had wel het idee dat hij meer steun van die schoenen had, en dat ze wel bijgedragen hebben aan het iets sneller leren lopen.
 
Je zou zo’n loop karretje kunnen aanschaffen waar ze in hangen en dan krijgt ze een beetje steun en zet ze zich misschien af van de grond. Elke dag even 20 minuutjes
 
Hier liep m'n zoontje bij 19 maanden, wij hebben toen ook fysio ingeschakeld. Die kwam aan huis, heel fijn. M'n zoon had het vooral heel erg nodig dat hij voelde wat hij moest doen; zij liet hem door hem vast te houden en zijn voeten en armen te bewegen voelen hoe het was om op te staan enzo. Ineens had hij het door en toen liep hij ook snel vrij soepel. Hij was overigens ook best zwaar. Nu twee jaar en een maand en ruim 18 kilo ? Heb het idee dat schoentjes wel hielpen, zoals hierboven ook al genoemd. Ik had ze van naturino met een flexibele zool die over de teentjes gaat. Hij kroop trouwens wel, geen schuiven hier, daar was de fysio vrij ernstig over dat dat heel belangrijk was voor de grove motoriek.

Ik heb me er heel erg zorgen over gemaakt en kon gelukkig goed praten daarover met mensen in mijn omgeving en de fysio. Ook het (antroposofisch) consultatiebureau was een prettig klankbord. Ik hoop dat jij dat ook hebt, als je de zorg alleen draagt is dat super zwaar. En als je je echt zorgen maakt als in piekeren in de nacht, dan zou ik ook gewoon naar de huisarts gaan ermee. Misschien weet die nog wel wat, maar dan gaat er in ieder geval weer een balletje rollen.

Veel sterkte en ik hoop dat ze snel gaat lopen!
 
Zijn haar ogen al eens getest? Je beschrijft eigenlijk mijn dochter van toen ze zo oud was. We hebben toen een oogtest uit laten voeren bij een orthoptist (cjg bleef zeggen dat er niets aan de hand was en elk kind zich op haar eigen tempo ontwikkeld). Ze bleek toen aan beide ogen +7 te hebben. Sinds ze een bril heeft, gaat het een stuk beter met haar ontwikkeling, al loopt ze motorisch nog steeds achter.
 
Hoihoi!

Ik zou mij hier denk ik nog niet te druk om maken... ik weet van mijzelf dat ik bijna 2 was toen ik pas liep en ik was inderdaad ook een billenschuiver... Mijn moeder had hier ook wel eens zorgen om maar uiteindelijk is het gewoon goed gekomen. Daar in tegen nam ik toen ik net 1 jaar was wel al de huistelefoon op , zo goed kon ik praten haha . Het ene kindje is in het ene sneller en de ander in het andere...
 
Terug
Bovenaan