Hier liep m'n zoontje bij 19 maanden, wij hebben toen ook fysio ingeschakeld. Die kwam aan huis, heel fijn. M'n zoon had het vooral heel erg nodig dat hij voelde wat hij moest doen; zij liet hem door hem vast te houden en zijn voeten en armen te bewegen voelen hoe het was om op te staan enzo. Ineens had hij het door en toen liep hij ook snel vrij soepel. Hij was overigens ook best zwaar. Nu twee jaar en een maand en ruim 18 kilo ? Heb het idee dat schoentjes wel hielpen, zoals hierboven ook al genoemd. Ik had ze van naturino met een flexibele zool die over de teentjes gaat. Hij kroop trouwens wel, geen schuiven hier, daar was de fysio vrij ernstig over dat dat heel belangrijk was voor de grove motoriek.
Ik heb me er heel erg zorgen over gemaakt en kon gelukkig goed praten daarover met mensen in mijn omgeving en de fysio. Ook het (antroposofisch) consultatiebureau was een prettig klankbord. Ik hoop dat jij dat ook hebt, als je de zorg alleen draagt is dat super zwaar. En als je je echt zorgen maakt als in piekeren in de nacht, dan zou ik ook gewoon naar de huisarts gaan ermee. Misschien weet die nog wel wat, maar dan gaat er in ieder geval weer een balletje rollen.
Veel sterkte en ik hoop dat ze snel gaat lopen!