niet luisteren....











Hoi hoi,
Ik zit toch ergens mee.... Julian is een echte schat maar  luistert soms echt niet! Express met dingen gooien, overal aanzitten (spulletjes op tafel met name). Dan kun je hem wel 20 x zeggen dat het niet mag (streng gesproken!), maar dan nog is het net of je het tegen een muur hebt.
Wat kan je nou het beste doen?  En hebben jullie kindjes daar ook last van?
Groetjes van een bezorgde mama...
 
Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik heb hier ook een behoorlijke boef van 14 maanden. Hoor mezelf ook erg vaak nee zeggen op een dag, waarna is op een brulbui van meneer getrakteerd wordt, want hij houdt er niet van als hem iets verboden wordt, haha! Maar goed, heb wel eens ergens gelezen dat ze het niet doen om je te pesten, dus daar hou ik me dan maar aan vast.

Ik verbied het eerst een paar keer en daarna haal ik hem weg terwijl ik nee zeg en zet ik hem ergens anders neer om hem af te leiden. Dat gaat eigenlijk heel goed, maar een uur later doet hij het gewoon weer hoor!
 
Julian is bijna 18 maanden. Mijn man heeft weleens de neiging te streng op te treden door hem aan zijn armpje weg te strekken ofzo....  vraag mij alleen af of dit wel goed is....  
 
Mijn zoontje is 15 maanden en ik heb geleerd dat kinderen nog niet goed weten wat wel en niet mag. Hoe vaak je het ook zegt. Je moet gewoon volhouden met het gedrag afkeuren. Er naartoe gaan en duidelijk nee zeggen en hem ergens anders neer zetten.
Ik heb nog 2 oudere kinderen (4 en 2 jaar) en die zetten we bij niet-luisteren op de stoel in de bijkeuken. $ minuten voor deie van 4 jaar en 2 voor die van 2 jaar. Bij de jongste hebben we dat pas ook een gedaan omdat hij nogal eens de neiging heeft om te bijten (waarschijnlijk uit onmacht). Heel kort hoor; even 15 seconden. Het maakte wel indruk.
 
Terug
Bovenaan