niet luisteren!!!!!!

Hoihoi, bestaat de 19mnd sprong ook????Mike is altijd al een heel ondernemend kind geweest maar sinds een week ofzo doet hij echt alles wat niet mag en als ie iets niet mag of ik begrijp hem niet dan gaat hij schreeuwen en gooit hij zich achterover....Ook met hem wandelen lukt niet;hij rent alle kanten op behalve de goeie kant en als ik hem roep, reageert hij niet eensOok knijpt en bijt hij wel eens....(vaak eigelijk) Zal het beter gaan als hij goed met woorden kan duidelijk maken wat hij bedoelt en wilt?? ik leg wel als ik boos wordt uit waarom het niet mag en dat het au doet (knijpen en bijten..) of gevaarlijk is(wegrennen op straat)maar na een paar tellen doet hij het toch weer!!!!! Help; gaat dit over????? ohja,hij is ook vaak heel lief hoor en ik knuffel de hele dag met hem,misschien ben ik ook niet streng genoeg voor hem,maar dan voel ik me de hele dag een strenge moeder ipv een lieve moeder...
Gr. Syl.

heel herkenbaar hoor.Levi zit ook in zijn dramaqueen fase (had gedacht dat een jongetje dit wel over zou slaan). las er iets gebeurt dat hem niet zint (en dat gebeurt vaak) dan gaat hij heel dramatisch languit op de grond liggen met zijn handen voor zijn ogen of gaat met zijn ogen liggen rollen. Wij negeren hem of gaan hem met de hele familie uitlachen en kietelen en dan gaat hij meestal wel meelachen maar het is wel irritant.

Zijn favoriet uitspraak is nu ook uhhhhhhm, dat doet hij meestal als hij iemand een klap geeft. Nu dus ook en zijn grote zus komt naar me toe dat levi slaat, ze moet dan mag niet zeggen tegen hem en niet terug slaan maar dat is nog moeilijk.
Oh nou zegt ze mag niet en nou krabbelt hij haar. ga maar even stoppen en een kleine man op zijn kop geven.

Je bent dus niet alleen!!!!

succes en groetjes chimene

Feline gaat soms ook tot het gaatje. Echt heel vervelend, steeds maar weer ergens opklimmen of op de bank gaan staan. Zeg je: als je het nog 1 keer doet moet je in de hoek. Roept ze heel blij: JA JA.
Ik blijf steeds consequent, maar irritant is het wel.

groetjes Maris

Oh ik weet zo wat je bedoelt.
Ben net terug van een week vakantie in Turkije.

Heb me daar wat afgerent zeg. Hij keek me aan, zwaaide dan heel lief en rende gewoon weg. En dat de gehele dag. Ben gewoon weer aan vakantie toe ha haha.
En er waren meerdere kleine kindjes (meisjes) en die bleven gewoon keurig bij papa en mama zitten.

Ook als we aan het eten zijn en hij vind dat ie klaar is zegt hij mama uit.
Ik probeer dan uit te leggen dat we nog niet klaar zijn met eten maar daar is hij het dan niet mee eens en begint te gillen.

daarnaast kan hij zich ook echt laten vallen en zich helemaal gaan uitstrekken als hij iets niet mag.....vind deze leeftijd best pittig!

Nu zijn we weer thuis en zal ik weer wat strenger moeten worden want heb er anders alleen maar zelf last van. Vond dat op vakantie erg moeilijk want als hij begon te gillen aan tafel, in een vol restaurant, dan gaf ik hem toch wat sneller zijn zin omdat ik me dan schaamde. Stom he?

Maar ik denk dat het een fase is waar we doorheen moeten.

Komt goed. Sterkte groetjes Jiska

Nou hier ook herkenbaar!

Vorig weekend... de HELE dag drammen, gillen krijsen, dingen doen die niet mogen en als ik dan zei dat het niet mocht meteen op de grond gaan liggen en met de armen slaan en ontroostbaar huilen.. Zelfs toen ik uit wanhoop maar ging wandelen en winkelen wierp ze zich onderhand uit de wagen om maar iets uit n schap te kunnen pakken... (haar riempje zat om, dus ze hing ondersteboven!) En dat midden in de HEMA..
En slapen.. ook drama :-S

Ze is een week later weer lief.. dus ik denk dat het een periode is, ze kan nog steeds een aanval krijgen ;-) maar zolang die niet de hele dag duurt vind ik het niet erg!

Evelien

Terug
Bovenaan