niet luisteren

Daar is Laura heeeeel goed in. Als je zegt dat ze iets niet mag doet ze het gewoon weer, ook als je haar bij haar armpje pakt en streng toespreekt. Vaak gaat ze dan zelfs lachen. Eerst zette ik haar wel eens op de gang, maar ze kan nu zelf de deur naar de kelder open krijgen en de trap op... iemand ideeen?

tja dan gebruik ik de box. Niet luisteren, oké de box in.
En spullen afpakken en ergens neer leggen waar hij er niet aan kan.
Af en toe hebben we er iets mee hè...
Ik heb trouwens de klinken naar boven gezet, zou kan hij niet het hele huis gewoon door :D

ja, nathalia heeft deze fase ook gehad.
behoorlijk irritant vond ik! geef je haar straf, lacht ze je vierkant uit :mad:
we hebben toch doorgezet, en toch telkens weer de hoek in gezet. op een gegeven moment had ze het toch wel weer door, dat papa of mama dan boos is op haar.

wat betreft de deuren, zou ik idd of sloten erop zetten, of zoals hierboven al werd gezegt, de klinken omhoog zetten, zo kan ze er niet bij.
dus ipv horizontaal, de klinken verticaal zetten.
en voor de trap kan je natuurlijk een traphekje zetten.

de box is hier geen straf hok. de box zit ze bij ons in als ik ga roken, dus dat moet wel een speelplekje blijven.

gewoon even doorbijten, dit is waarschijnlijk een fase. blijven laten zien dat mama en papa de baas zijn, en niet laura.

succes!

liefs, do

Hoi,

Myrthe heeft paar keer in hoek gezeten als ze haar zin doordramde. Dan was het gelijk een moment om tot rust te komen.
Gister ging ze de hoek in als straf en het boeide haar helemaal niks! Sterker nog toen ik haar later weer waarschuwde, ging ze er zelf vast zitten hahahaha.
Toch blijft de hoek voorlopig als strak plaats. Ze is er 2x uitgekomen maar beseft nu dat ze moet blijven zitten totdat ik zeg dat ze eruit mag.
Succes

Irene

Hoi,

lastig, lastig. Zeker op het moment. Ze beginnen een duidelijke eigen wil én mening te krijgen en ze proberen dus heel erg uit. Daarentegen is het nog moeilijk om ze te straffen. Ze zijn al snel weer vergeten waar het voor was. Bovendien moet het wel heel duidelijk zijn wat ze nou verboden werd.
Hier hoef ik gelukkig niet vaak boos te worden, Bente is een heel makkelijk meisje die de hele dag gezellig keuvelt en zich netjes aan de regels houdt. Ze weet wel wat ze wil en kan daar heel boos om worden, ze gaat dan gillen. Als ze dat doet, moet ze van mij in de gang. Ze kan nog niet bij de deurknop, en kan deze dus ook niet openmaken.Daarentegen is ze vaak nog steeds zo onder de indruk dat ze blijft staan waar ik haar neerzet hahaha

Groetjes Danielle

Hallo,

Hoe herkenbaar allemaal die verhalen. Onze meid heeft ook een duidelijke eigen wil en laat dat maar al te graag horen en merken.
Als ze haar zin niet krijgt kun je twee kanten uit. Of ze accepteert het gewoon en er is niks aan de hand. Of ze gooit zich op de grond en gaat liggen huilen of zet het op een gillen. Best spannend want je weet nooit wat er gaat gebeuren.
We laten haar dan meestal even uitrazen en dan is het ook weer goed.
Straf krijgt ze eigenlijk niet zo heel vaak, meestal is twee keer waarschuwen genoeg.
De vorige week heb ik haar op het bankje in de gang gezet. Ze wilde voor in de kamer op de tafel klimmen en ja dat vind ik dus echt niet kunnen. Had haar al twee keer gewaarschuwd en ook gezegd dat als ze het nog eens deed ik haar op de gang zetten. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik haar op het bankje gezet draai me om en trip trip staat ze weer achter me. Ik haar weer terug gebracht tot twee keer toe. Toen bleef ze zitten. Mijn man zat op de bank te lachen en ik moest mezelf ook echt inhouden. Maar goed het heeft wel geholpen. Als ik haar nu twee keer heb gewaarschuwd zeg ik weer als ik het nog eens moet zeggen ga je naar de gang. En mevrouw doet het niet meer. Bij haar heeft het toch wel indruk gemaakt.
Zo zie je maar weer dat elk kind anders is, heerlijk toch.

Groetjes Anne

Ja, het worden echte boefjes met een eigen willetje. Enerzijds erg leuk om die ontwikkeling te zien, maar o zo vermoeiend.......
Leah snapt natuurlijk goed als je boos bent. Maar je ziet haar dan denken: "luister ik eventjes of zal ik het gewoon nog een keertje doen?"
Voorals als broer of zussen om haar gaan lachen....... :-(
Ze heeft er tegenwoordig een handje van om te meppen. Dan geeft ze mij een tik of broer of zus en zit dan af te wachten hoe je erop reageert. Als je dan waarschuwt of zegt dat het beslist niet mag, o, dan moet je die ondeugende ogen eens zien......

Hier gebruik ik de box niet als ze stout is geweest. Dan ben ik bang dat het een strafhokje voor haar wordt. Terwijl ze er nog zo vaak heerlijk in kan spelen. En echt even tijd voor zichzelf heeft dan.
Voor haar is het al een straf genoeg als je boos op haar bent (vooralsnog). Vaak zegt ze dan al: 'Leah stout!' (hihi).

hallo,
hier hetzelfde probleem.
we zitten bij opa en oma in huis tijdelijk en die hebben nogal wat antieke spullen in huis staan. van de week had kelwin dus een deksel van een pot in de hand en ik zeg tegen hem: niet doen afblijven. enmet dat ik de deksel af wil pakken gooit hij hem op de grond... wat denk je: gebroken :O:O oeps.. (hij staat natuurlijk op een laag tafeltje) wat eigenlijk al helemaal verkeerd is maarja. het zijn niet mijn spullen. wat ik elke keer te horen krijg: ja maar onze kinderen (mijn man en schoonzus en zwger) zaten er nooooooooooit aan. nee nee. dat geloof ik dus echt niet. het glimt allemaal zo mooi. veel zilver en van die antieke potten hebben ze. echt het is geen huis waar kinderen zich kunnen uitleven. het is altijd zo netjes. en alles staat precies op dezelfde plek. naja.. over ong. 3 weekjes hopen we in ons eigen huis te kunnen trekken.

ik heb kelwin wel afgestraft en gezegd dat hij het niet mag doen. hij was wel even verbouwereerd. maarja..
opa vond het ook niet leuk maar goed.. ik kan er ook niks aan doen.afstraffen werkt wel maar na een poosje zit hij er toch weer aan. dus weghalen is eigenlijk het beste.
succes met je meissie..;) enne ze leren het vanbzelf wel een keer. ze gaan nu echt uitproberen en je testen of je ze ook blijft straffen. maar blijf er vooral mee doorgaan.

Groetejs, Christien

Terug
Bovenaan