Niet meer “snel” inslapen sinds ze in een peuter bed ligt

<p>Hey Allemaal, Sinds een week of 3 ligt onze dochter (21 maanden oud) in het peuter bed. Dit omdat haar zusje (6 maanden oud) bijna uit de wieg gegroeid is. Het slapen van de oudste is 1 jaar lang problematisch geweest. Na het inschakelen van een slaap coach (droomritme) ging het goed. We deden het slaap ritueel en konden dan gelijk de slaapkamer verlaten. Nu ligt ze wakker, als wij de kamer verlaten gaat ze huilen. Als we er bij zijn beweegt ze veel in bed, speelt met haar voeten of de deken. Af en toe komt ze nog uit bed. We zitten weer rustig ander half uur bij haar voordat ze in slaap valt…. Een grote tegenvaller na alles wat we hadden bereikt. Heeft iemand tips hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken zodat we weer terug kunnen in de “oude” structuur.  Groetjes Ellis </p>
 
Misschien toch te vroeg overgestapt naar een peuterbed. Ik lees uit een gids van een slaapcoach dat een peuterbed fijn is bij 2.5 jaar
Maar ik snap je struggle ook onze dochter moet over enkele maanden naar een groot bed omdat we het ledikantje nodig hebben.
 
Waarom kocht je niet 2de ledikant waarschijnlijk is er niet aan toe en denkt se waarom moet ik me bed afstaan
 
Ik heb straks ook ledikant nodig maar koop gewoon nieuwe dit omdat xit bedje van me zoontje is
 
Ik weet niet of ze nog een middagdutje doet. Onze dochter lag ook veel te woelen en te draaien. Wij hebben een babyfoon dus blijven niet bij haar zitten. Maar wordt eind september 2. En hebben dus her middagslaapje eerst ingekort. En zijn nu bezig met eraf halen. Ondanks ik 32 weken zwanger ben en die middagdutjes dus ideaal vond is het nu ook wel fijn om gewoon de hele dah samen tijd te hebben ipv dat slaapje tussendoor.. Ze is rond 4u half 5 moe maar sleept zich erdoorheen. En om 19.15 gaan we naar boven en ze slaapt direct om half 8.. Miss voor jullie ook een idee middagdutje inkorten of eraf halen..
 
"Oude" structuur bereik je vooral door haar ledikant terug te geven.
shop voor de baby een ledikant op marktplaats voor nog geen 50 euro...
Wij hebben ook een slaapcoach gehad en dezelfde fout gemaakt... ze zijn gewoon echt nog te jong voor een peuterbed! Er zijn heus kindjes die het kunnen hoor maar met 2,5/3 is echt een betere leeftijd
 
Idd misschien ledikant terug geven, met 21 maanden naar een peuterbed is vroeg. Voor het ene kind geen probleem, voor de ander wel. Mijn oudste ging met 24 maanden over naar een peuterbed, nooit gedoe mee gehad. Mn jongste is nu 25 maanden en gaat voorlopig écht nog niet naar een peuterbed, ik weet zeker dat ze er 100x uitklimt dus ze blijft lekker tot 3 jaar in het ledikant.

En misschien het middagslaapje inkorten. Hier ook vanaf 20 maanden een slaapje van max 1.5 uur in de middag en mn dochter is nu 25 maanden en slaapt max 1 uur in de middag en soms al helemaal niet meer. Dat is vroeg en ik had graag gewild dat we het nog een half jaar konden rekken, maar als ze in de middag langer dan 1 a 1.5 uur slaapt, is het s avonds 22:00 voor ze slaapt. Zelfs met een middagslaapje van 12.30-13.30 slaapt ze s avonds nier voor 20.00, eerder hoef ik het niet eens te proberen. En elke middag gaan we uren naar buiten dus ze zou moe moeten zijn ;)

 
Onze dochter van 2.5 jaar is ook naar een peuterbed gegaan, maar was er nog niet aan toe (niet in slaap vallen, elke keer eruit komen, vroeg wakker). Ze was dolgelukkig toen ze haar ledikant terugkreeg na 2 jaar. Ik snap dat je het ledikant wil voor de baby. Maar het klinkt alsof je kindje nog niet klaar is om haar ledikant te verlaten...
 
Terug
Bovenaan