Niet meer aantrekkelijk?

<p style="text-align: left;">Ik stoei natuurlijk erg met mijn hormonen, maar ik vroeg me af of er nog meer in een vergelijkbare situatie zitten?</p><p> </p><p>Mijn vriend vind me niet aantrekkelijk nu ik een steeds dikkere buik krijg. Hij zegt het ook. Raakt me weinig aan en wil geen intiem contact. Ik vind dit erg moeilijk, ik het al niet veel zelfvertrouwen, en een dikke buik krijg ik natuurlijk nu ik 23 weken zwanger ben. Maar ik draag een wondertje. Ik heb er veel verdriet van, zijn er meer waarvan hun man of vriend zoiets zegt? </p>
 
Dat is een pittige uitspraak! Kan het niet zijn dat hij het gewoon spannend vindt dat je jullie kindje draagt? Dat hij niet jou onaantrekkelijk vindt, maar dat hij seks hebben nu gewoon eng vindt?
 
Wat vervelend dat je vriend dit zegt. Misschien kan je er met hem over praten hoe jij je hierbij voelt. En misschien kunnen jullie kijken wat voor jullie beide wel goed voelt qua intimiteit. 
 
Hi,
Mijn vriend vond het ook niet aantrekkelijk toen ik zwanger was en zei dat ook gewoon. Het was inderdaad ook m'n dikkere buik (normaal altijd een gespierde platte buik), maar ook het idee aan "wat" daar in zat en hij vond seks daar niet bij passen. Ik heb me er ook onzeker door gevoeld, maar erover praten hielp hier goed. 
Ik weet niet precies of je letterlijk bedoelt dat je vriend je niet meer wil aanraken, of dat het gaat om een bepaalde manier van aanraken. Bij ons was het zo dat het vooral de (seksuele) intimiteit was die ontbrak, maar verder wel nog een knuffel of kus (we zijn sowieso geen stel dat constant in een knuffel op de bank ligt of hand in hand loopt, dus dat was toen ook niet zo). Wat ik verder wel heel belangrijk vond was dat het gevoelsmatig in ieder geval nog wel zo was dat we close waren. Hier werkte dat dan (bijvoorbeeld) door samen een film te kijken, een goed gesprek, lekker etentje, vooral dus even lekker de tijd nemen voor elkaar - dat gevoel van geborgenheid dat je (ik in ieder geval) graag hebt bij je partner. Ik zou je aanraden te zoeken naar een manier waarop je dat gevoel nu wel kunt krijgen in je relatie. Niet teveel druk leggen op wat er, vergeleken met voor de zwangerschap, veranderd is aan plat gezegd het hebben van seks of hoe sexy je partner jou vindt, maar meer ook kijken naar hoe je dit op dit moment wel kunt invullen zodat jij je er goed bij voelt.
Je kunt ervan uit gaan dat je partner, met wie je een baby verwacht, ook graag bij jou is. Voor hem is het ook een hele happening dat er een kleintje van jullie samen in jou groeit. Tegelijkertijd vertaalt zich dat misschien in dat hij je nu minder aantrekkelijk vindt. Maar dit ligt in geval van zwangerschap vaak complexer dan alléén het minder sexy figuur - om het maar even zo bot te zeggen. 
Is een lang antwoord geworden, maar ik hoop dat je er iets mee kunt.. Ik vond het lastig om uit te leggen wat ik bedoel, maar de kern is dus praat er sowieso met hem over!!
 
Helemaal eens met gebruiker hierboven. Mijn man wilde ook geen seks meer toen ik een dikke buik kreeg. Niet perse omdat hij me onaantrekkelijk vond maar omdat hij het een raar idee vond dat de kleine daar in zat. Hij was verder wel heel betrokken en daardoor voelde onze relatie toch intiem. Sommige mannen vinden zwangere vrouwen heel sexy, anderen helemaal niet. Ik vind het zelf eigenlijk niet gek als een man het niet mooi vindt of een gek idee,.. het is alleen wel fijn met je hormonen als hij dat niet te bot zegt ;). Blijf praten en tijd maken voor elkaar! 
 
Terug
Bovenaan