niet meer brood willen eten.

hoi allemaal,
kunnen jullie mij tips geven.
ons zoon eet sinds vorige week gen brood meer.
de rest is wel lekker maar brood is 'bah'

We doen het wel bij hem in de mond en dat gaat niet zachtzinnig en dan eet hij het ook wel maar wordt er een beetje moedeloos van.

Of zijn dit de eerste tekenen van de nee fase?

Met eten moet je nooit dwingen! Hij gaat het vanzelf wel weer een keer eten. Je kunt het hem elke keer blijven aanbieden. Hoeft hij het niet, dan niet. Dan geen eten...kindjes kunnen zich zelf niet uithongeren.

Kindjes krijgen in de gaten dat ze zelf ook baas kunnen zijn en nee kunnen zeggen. Ouders vinden het meestal erg dat hun kind niet wil eten, dat merkt een kind ook. Vandaar dat het dan ook leuk is om uit te proberen.
Als je van eten een leuke zaak wilt blijven houden, moet je er nu maar niet veel aandacht aan besteden. Je kunt zijn bordje er bij zetten en zelf gewoon rustig gaan eten... misschien dat hij dan ook gaat eten. Misschien niet, maar dat zie je vanzelf wel.
Het is inderdaad niet leuk op het moment, maar het gaat heus wel over. Misschien 's morgens een bord pap??
Succes!

ja mee eens: nooit dwingen dan gaat namelijk eht eten tegenstaan dan wordt eten iets vervelends en dan ben je verder van huis. Wat we hier doen/deden. bord voor hun neus mee aan tafel en als iedereen klaar is afruimen met wat er ook nog op ligt, dus geen aandacht geven en mee laten doen met het programma.

succes!

wendy

och ja ik krijg het brood ook terug met ''NAE".
Als er iets zoets op zit wil meneer het nog wel, maar kaas en vlees worden eraf gegeten zonder ook maar 1 hap van het brood.

Hij heeft altijd alles gegeten, maar begint nu inderdaad met selectief eten... Kan me er niet zo druk over maken. Hij eet wel als hij honger heeft, ga er geen machtstrijd van maken. Hij krijgt dan ook niets lekkers 'in de plaats van'.

Hier is de Nee Fase ook echt wel begonnen, met alles! Succes ermee!

Groetjes Wen

Hier is het allang bezig. Wat Shanice dus wel eet zijn krentebollen daar is zij gek op en ze eet ook weleens gewoon een droge boterham. Met avondeten is het ook strijd madam wil namelijk zelf eten of niet. Ik geef haar sochtends een fles pap geen bord want ze eet toch wel met een lepel.
Mij is ook altijd verteld dat je er niet druk om moet maken door de kinderarts.
Milton eet ook niet alles en zeker geen fruit hihihi. Ik moet even lachen op school dachten ze namelijk dat ze Milton wel aan fruit te krijgen dus niet. De juffrouw kwam het van de week zeggen nou weet ze pas hoe dat met milton ga dat het gewoon een machtstrijd is bij hem. Maar de bouw van Milton is heel goed hij heeft namelijk de bouw van een 5 jarige terwijl hij net 4 is geworden.
Dus dat komt wel goed hoor.

groetjes lisette

Leah is ook helemaal geen broodfan. Meestal likt ze het beleg eraf en komt de rest van het brood er zo weer uit..... Soms eet ze dan per ongeluk wel eens een stukje wél op, daar moeten we het dan van hebben. Als alternatief geef ik haar vaak een bordje bambix, dan heeft ze in ieder geval ontbeten.....

tja, moet zeggen dat ik smorgens ook niet echt van brood hou en liever iets van warme pap eet
(ja mama is al 23 jaar verslaafd aan dat bordje bambix smorgens, hihi en net als mijn broertjes 20 en 12 em mijn zusjes 22 en 17, de mensen moeten altijd lachen als ze bij ons zijn en wij smorgens met het hele gezin aan de bambix zaten vroeger)

misschien smorgens een beschuitje met wat smeerbaars bijv; smeerkaas of beetje honing?

Liefs Marina

Terug
Bovenaan