Hoor je wel vaker toch, dat kindjes een tijdje doorslapen en dan een tijdje niet? Is toch ook niet zo erg? Misschien heeft ie wel behoefte aan meer voedingen op het moment. Hem dan maar afschepen met een speentje zou ik niet doen. Je hebt kans dat je hem dan te weinig voed. Bovendien kun je zelf toch ook niet slapen als je honger hebt?
En idd, laten huilen zou ik ook niet doen. Hij huilt heus niet zomaar.
Merijn heeft de laatste dagen ook meer honger, hij sliep een tijdje van ongeveer 11 tot half 7, nu van 11 tot 5 ongeveer. Ik denk er over om een co-sleeper te nemen (dus een bedje aan mijn bed vast zodat we bijna in hetzelfde bed slapen) zodat ik makkelijker 's nachts of 's ochtends vroeg kan voeden.
Het is echt heel normaal hoor, dat baby's 's nachts wakker worden. Doorslapen is echt geen must! Ook al lijkt het wel zo met de druk die er op gelegd wordt (iedereen vraagt altijd, slaapt ie al door?).
En een gewoonte er van maken om 's nachts wakker te worden? Uiteindelijk slaapt elk kind de hele nacht door. De een met een paar weken, de ander pas na 2 jaar ofzo. En wie dat echt een probleem vind, had niet aan kinderen moeten beginnen.