niet meer door willen slapen

Misschien heb ik toch iets te hard gejuicht toen Sem doorsliep. Nu wordt ie standaard elke nacht om 3.15 wakker en wil dan pas weer na een uur slapen. Nu geef ik 's nachts borstvoeding dus ik kan dan wel lekker in bed liggen. Slapen die van jullie al wel door?
Heb ook geprobeerd om de late voeding te verschuiven of er wat extra in te doen, maar dit heeft geen nut. Hopelijk is dit ook zo'n periode en is ie weer snel voorbij!

die van mij slaapt ook sinds 9 weken door vanaf 10.00uur s avonds en in de ochtend moeten we hem wakker maken zelfs. Maar tussendoor heeft hij wel een periode gehad dat hij s nachts om 4.00uur wakker werd en ff aan het huilen was, na een paar keer de fub te geven hield hij ermee op en na een tijdje sliep hij weer helemaal door.

Let wel op dat als je hem nu weer voeding gaat geven s nachts dat hij dan wel meer gaat komen omdat dat in zijn ritme komt, Ik weet het is even doorzetten met de fub en je wordt daar ook best chagerijnig van maar ik was bang dat hij er dan een gewoonte van ging maken.

succes

hier ook een aantal dagen om 5.00 uur. wij hebben hem niet laten huilen ivm onze dochter die op de zelfde verdieping slaapt,en ik ben van mening dat ze nooit zomaar huilen. ik heb toen elke keer (3 nachten dat hij kwam) 100 cc gegeven en meneer sliep weer lekker door. vandaag over gehad met cb en het was waarschijnlijk een sprongetje en had goed gehandeld! meneer wordt nu gewoon weer om 7:00 uur wakker! dus doen wat jij denkt dat goed is :)

Hoor je wel vaker toch, dat kindjes een tijdje doorslapen en dan een tijdje niet? Is toch ook niet zo erg? Misschien heeft ie wel behoefte aan meer voedingen op het moment. Hem dan maar afschepen met een speentje zou ik niet doen. Je hebt kans dat je hem dan te weinig voed. Bovendien kun je zelf toch ook niet slapen als je honger hebt?
En idd, laten huilen zou ik ook niet doen. Hij huilt heus niet zomaar.

Merijn heeft de laatste dagen ook meer honger, hij sliep een tijdje van ongeveer 11 tot half 7, nu van 11 tot 5 ongeveer. Ik denk er over om een co-sleeper te nemen (dus een bedje aan mijn bed vast zodat we bijna in hetzelfde bed slapen) zodat ik makkelijker 's nachts of 's ochtends vroeg kan voeden.

Het is echt heel normaal hoor, dat baby's 's nachts wakker worden. Doorslapen is echt geen must! Ook al lijkt het wel zo met de druk die er op gelegd wordt (iedereen vraagt altijd, slaapt ie al door?).

En een gewoonte er van maken om 's nachts wakker te worden? Uiteindelijk slaapt elk kind de hele nacht door. De een met een paar weken, de ander pas na 2 jaar ofzo. En wie dat echt een probleem vind, had niet aan kinderen moeten beginnen.

Hier sliep Levi ook door van 22:00 - 06:00 en sinds anderhalve week was hij zo vreselijk onrustig dat hij de halve nacht wakker was. Maar overdag slaapt meneertje ook niet.

Gisteren pacco inbakerdoek gekocht en meneer sliep vannacht heerlijk rustig.
Moest em om 6 uur zelfs wakker maken voor zn fles.

Hij heeft vanmorgen nog niet gehuild en afgelopen week deed ie haast niet anders (ws door onrust / slaap tekort)

Voor ons beide voor nu dus de ideale oplossing!!!

Tes1@ Ik scheep mijn kind echt niet af met een fub hoor! zoals jij dat beschrijft. Er zit echt wel een verschil met huilen om het huilen en huilen om de honger, want dan wordt de fub ook echt niet geaccepteerd.

Gelukkig hebben mijn kinderen altijd goed doorgeslapen, maar als je elke nacht in de weer bent kan ik me voorstellen dat dat ouders echt wel opbreekt.Ik vind je reactie wel een beetje overdreven om nou gelijk te zeggen dat je dan maar niet aan kinderen moet beginnen.

nynke80, ben t helemaal met je eens! De opmerking van tes1 vind ik ook niet echt geplaatst. Beetje kort door de bocht.

Onze dochter van 3,5 maand slaapt ook nog niet door, komt elke nacht nog voor een voeding rond 4-5 uur. Als ik smorgens haar dan uit haar bedje haal en ik een enorme glimlach krijg, ben ik alles van die nacht weer vergeten. Dat lieve kleine meiske kan er ook niet veel aan doen.

maaaarrrr, naarmate de dag vordert wordt het heel zwaar, zeker omdat je dag in dag uit 3,5 maand dit al doet. Dus ik vind t best pittig en ik mag daar best wel eens over klagen van mezelf, en op zoek gaan naar mogelijke oplossingen (als die er zijn). dus ik lees graag mee

Mijn zoon is van 28 juni en slaapt van 's avonds 10 uur tot 's morgens 4/5 uur. Er begint nu wel steeds langer tussen te zitten, maar ik vind het geen ramp om eventjes een half uurtje wakker te zijn tussendoor. Het komt vanzelf wel dat hij de hele nacht door pakt, hij heeft het nu nog gewoon nodig denk ik.

Terug
Bovenaan