Niet meer doorslapen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter van 3 maanden slaapt sinds een week niet meer door. Ze sliep sinds een maand door (van 10 tot 6). Maar toen huilde ze overdag ook heel veel. Overdag kwam ze bijna niet aan slapen toe door het huilen (veel last van darmkrampjes). Dit is ook sinds een week opgehouden en kan wel haar dutjes nemen overdag.</p><p>Ze wordt rond 3 uur in de nacht wakker van de honger. Ik van alles geprobeerd. Ik geef borstvoeding, maar afgelopen avond heb ik een fles gegeven om te proberen haar door te laten slapen. Dit werkte niet. De speen wil ze in de nacht ook niet. Ook de voeding geprobeerd later te geven maar dat maakt ook niets uit.</p><p> </p><p>Iemand een tip/raad hiermee?</p>

Dit had onze zoon ook rond die leeftijd. Wij hebben toen z'n laatste fles (om 22.30) opgehoogd naar 210 cc en dat was de oplossing.
Maar bereid je sowieso voor op nog heel veel gebroken nachten. Onze zoon sliep vanaf dat ie een maand of 2 was ook heerlijk door, dus wij dachten dat we geluk hadden. Rond 3 maanden was het een week bal, en toen rond 4/5 maanden de heftige sprongen, tandjes en griepjes om de hoek kwamen kijken ook regelmatig weer. Hij is nu 8,5 maand en heeft er net weer 2 goede nachten op zitten. 

Dit is best wel normaal hoor ;) 
Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen, ze dit altijd blijven doen maar zo werkt het gewoon niet! Er zijn hier al zoooooveel van deze topics, ik zie m steeds terug komen! 
Mijn dochter sliep ook door toen ze rond de 9 weken oud was. Een paar weken later was dat zomaar voorbij en wat ik ook deed... dat bleef zo tot ze ongeveer 9 maanden was! Af en toe ging het een weekje goed, en dan gad ze ineens toch weer een klein flesje nodig s nachts. En dan krijg je de periode van tandjes, verlatingsangst, dromen, speentje kwijt, ziek zijn, om 5:00 uitgeslapen zijn etc.. 
Bereid je in ieder geval het eerste jaar voor op heel veel gebroken nachten. Mijns inzien bestaat er geen gouden tip voor doorslapen. Het ene kind doet dit gewoon, de ander niet totdat ze 1 jaar zijn of soms nog wel ouder. 
Het hoort er 'gewoon' bij!! Hier werkte het het beste om me er gewoon bij neer te leggen. Ik ging er 2x heen om het speentje terug te geven, sliep ze dan nog niet, maakte ik 90cc melk en dan sliep ze wel weer. 
Succes het komende jaar! ;)

Dit is best wel normaal hoor ;) 
Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen, ze dit altijd blijven doen maar zo werkt het gewoon niet! Er zijn hier al zoooooveel van deze topics, ik zie m steeds terug komen! 
Mijn dochter sliep ook door toen ze rond de 9 weken oud was. Een paar weken later was dat zomaar voorbij en wat ik ook deed... dat bleef zo tot ze ongeveer 9 maanden was! Af en toe ging het een weekje goed, en dan gad ze ineens toch weer een klein flesje nodig s nachts. En dan krijg je de periode van tandjes, verlatingsangst, dromen, speentje kwijt, ziek zijn, om 5:00 uitgeslapen zijn etc.. 
Bereid je in ieder geval het eerste jaar voor op heel veel gebroken nachten. Mijns inzien bestaat er geen gouden tip voor doorslapen. Het ene kind doet dit gewoon, de ander niet totdat ze 1 jaar zijn of soms nog wel ouder. 
Het hoort er 'gewoon' bij!! Hier werkte het het beste om me er gewoon bij neer te leggen. Ik ging er 2x heen om het speentje terug te geven, sliep ze dan nog niet, maakte ik 90cc melk en dan sliep ze wel weer. 
Succes het komende jaar! ;)

Hier ook doorslapen met 6 weken. En vanaf 14 weken niet meer. Toen weer standaard rond 3 of 4 uur voeding. 
Vanaf een maand of 5 kregen we er weer een beter ritme in en slaapt hij door van 22 tot 7 uur.
Dus gewoon voeden ‘s nachts, 3 maanden is nog erg klein! Wordt vanzelf wel weer een keer minder!

Terug
Bovenaan