niet meer doorslapen

Ons dochtertje van inmiddels 12 weken sliep altijd door van 22.00 tot circa 8.00 uur. Ineens is ze de afgelopen dagen eerder wakker. Eerst was het weer 7.00 uur, wat ook prima is, maaar nu is het half 5. Weet iemand raad. Ze krijgt vijf flessen van 150 en ze had eigenlijk een heel vast schema. Maar daar klopt nu ook niet veel meer van.
 
Hoi

Hoeveel weegt je dochtertje inmiddels?
Ik vind 150cc voor de nacht persoonlijk niet erg veel (ik vind het zelfs nog knap dat ze het van 22.00  tot 04.30 volhoudt) Misschien is ze aan meer voeding toe? (Ik zou sowieso de laatste voeding wat meer geven of alle flessen met 10cc verhogen, maar dat is iedereen zijn eigen keuze natuurlijk)
Hoe is de kamertemperatuur op haar kamertje? Sommige babies worden ook wakker als het namelijk te koud is op de kamer.
Nou succes ermee!!

groet

 
Toen mijn zoon een week of 9 was sliep hij ook de nachten door. Tot 12 weken en toen gooide hij zijn hele schema in de war. Overdag ging het goed, maar 's nachts was hij ieder uur wakker.
Toen ben ik gaan lezen in "Oei ik groei" en wat blijkt, hij maakt een nieuwe groeispurt door.
Sommige kinderen hebben daar overdag alleen last van, maar de mijne gaat er 's nachts van spoken. Eerst geloofde ik het niet zo, maar toen zich volgens het boek de volgende groeispurt aankondigde ging hij inderdaad ook weer slechter slapen. Misschien reageert jouw kindje ook wel zo. Geen zorgen in dat geval, je moet er even doorheen bijten, maar dat doorslapen komt vanzelf weer terug. Succes
 
Heel herkenbaar. Mijn zoontje is inmiddels 15 maanden. Hij sliep met  7 weken door en hield dit tot 10 weken vol. Toen begon het ook bij ons met een uur of 6 wakker worden, daarna ging het naar 5 uur en vanaf dat moment werd hij regelmatig ieder uur wakker. En het had waarschijnlijk met een sprongetje te maken. Na een paar weken sliep hij ineens wel weer door. Gedurende het hele eerste jaar hebben we hiermee te maken gehad, nu is het alleen nog wisselvallig als hij ziek of verkouden is.
Het grote voordeel aan sprongetjes is dat ze vanzelf weer overgaan en je dan weer een makkelijkere periode tegemoet gaat. Ik vond Oei ik groei super, omdat ik daardoor wist dat  op iedere moeilijke periode ook weer een makkelijke zou volgen. Heel veel sterkte met je korte nachten, het is echt even afzien, maar het wordt alleen maar beter! Gr. Cato
 
Terug
Bovenaan