niet meer doorslapen

Hallo allemaal,
Mijn dochter van 4 maanden slaapt sinds een kleine week niet meer door. Ze krijgt dan een klein flesje en valt dan weer in slaap. Ik zit al 3 weken op 4 flessen en dat ging prima, maar nu is ze dus opeens helemaal van de leg!
Zou ik moeten beginnen met pap? Zo ja wat  en hoe werkt dit? (misschien een beetje stom, maar ik weet het echt niet )

Hoi,
Ten eerste zijn je vragen niet stom. Dat is toch het fijne van dit forum, dat je dit soort dingen kan vragen!
Ik wil het woord eigenlijk niet meer gebruiken, maar rond de 4 mnd kunnen ze het bekende sprongetje hebben.
Mijn dochter is nu 7 mnd, maar had dit idd ook rond 4 mnd en ik weet van de andere forum-moeders dat hun kinderen dit ook hadden.
Bij ons duurde het ong. 1,5 week en toen sliep ze weer door.
Je kan pap proberen, maar het wil niet zeggen dat ze hier op door slaapt. Bij sommige kinderen valt het zelfs te zwaar zo voor het slapen en slapen ze er zelfs slechter door.
Toen ik pap ben gaan gebruiken, deed ik ong. 2 schepjes rijstebloem in de laatste fles.
Wel rekening houden met de grootte van je speen.
Veel succes.
Sil

hai haiii,

Onze kleine bink heeft precies hetzelfde!!
Sinds een anderhalve week komt hij ook s'nachts.
Normaal gaf ik hem dan altijd zijn speentje en dan sliep meneer weer verder,maar sinds deze anderhalve week trapt deze jongen er toch niet in!
Vreemd is dat toch,of niet?

Nu probeer ik hem wat lauwe thee of fruit sapje te geven in de hoop dat hij dan weer verder wil gaan slapen,maar dit lukt niet altijd,hoor.
Vanacht was het echt een ramp om 03:45 kwam hij,dus heb ik het zoals altijd eerst met zijn speen geprobeert,maar nee hoor.
Omdat ik vandaag om 05:00 uur moest werken heeft mijn vriend het overgenomen,whahaha hij was maar door het huis aan het wandelen en dan viel de kleine wel in slaap,maar zodra hij hem weer in bed legte...ging het alarm weer af.
Dus op een gegeven moment werd het echt te gek en zei ik tegen mijn vriend (die de ogen bijna op de grond had hangen whaah)dat hij hem maar ff moest laten huilen en dat hij vanzelf wel in slaap zou vallen.
En ja hoor mama had gelijk,na nog geen 2 minuten was het ventje weer lekker in dromenland.

Het is echt super vervelend en helemaal omdat hij telkens net een uurtje komt voordat mijn vriend en ik op moeten staan voor het werk whahahaha.
Maar ja,ik hou in mijn achterhoofd dat het maar even duurt en dat het zo ineens af gelopen is.

Succes ......

groetjes marianne (mama van Diégo)

Terug
Bovenaan