Niet meer doorslapen!!!

Hallo allemaal,

Ik kom regelmatig even mee lezen op het forum, maar nu heb ik zelf wat.
Ons zoontje Milan is nu 6,5 maand. Hij sliep met 8 weken door.. Zalig... Tot begin december. Sindsdien heeft hij geen enkele nacht meer doorgeslapen. Hij gaat altijd zonder speentje naar bed, wordt dan tussen 4 en half 5 wakker. En dan bedoel ik echt KLAAR WAKKER! Hele verhalen loopt hij dan op de te hangen. Hartstikke gezellig, maar niet om 4 uur s'nachts. Dan gaat er 1 van ons na een minuut of 5 a 10 uit om een speentje te geven, die hij na een minuut of 2 er weer uit spuugt en dan ergens op de vloer in de slaapkamer verdwijnt.. Vervolgens gaat de andere  van ons 2 het bed uit, met kleine slaapoogjes, op de knieën zijn kamertje door om dat K..speentje te zoeken. Vanmorgen was het tegen 5en dat meneer weer in slaapviel, dan tot een uur of   6 / half 7...
Hij krijgt s'avonds om 7 uur de laatste fles en ligt dan zo rond half 8 op z'n bed.
We hebben hem ook al een aantal keer laten kletsen, maar hij gaat dan echt nooit meer slapen en wordt alleen maar wakkerder, dus dat is de oplossing ook niet.

Herkenbaar??

Liefs Mo & Milan (20-7-2006)

Hoi hoi,

Een heel groot stuk is erg herkenbaar!! Jasper sliep ook door met zo'n 8 weken, maar zo'n anderhalve maand geleden werd hij erg onrustig 's nachts. Volgens mij was ie aan het dromen, want elke keer als we dan gingen kijken lag hij met zijn oogjes dicht. Aai over zijn bol en dan sliep hij weer verder. Maar soms was het ook gewoon hele verhalen vertellen tegen zijn knuffelbeesten. In het begin moesten we daar om lachen, maar op een gegeven moment wil je toch ook weer verder slapen!

Wij denken dat het een sprongetje is geweest en het doorkomen van zijn twee boventandjes (onderin heeft ie er al twee). Op dit moment (hij is nu 7 maanden) is hij weer rustig, maar een lange slaper zal het nooit worden. Hij is meestal wel rond 6 uur/ half 7 wakker, maar het fijne is dat we hem dan altijd nog wel een uurtje kunnen laten liggen en dan geeft ie je weer een brede glimlach met spartelende armpjes en beentjes als je zijn kamer binnenloopt! Heerlijk!

Groetjes,
Jacqueline

Hallo,

Echt herkennen doe ik het niet, ik heb namelijk nog nooit de luxe van een doorslapend kind gekend!
Wiek is nu ruim een half jaar en komt nog steeds 1 a 2 keer per nacht (voorheen 10 tot 15 keer)
Wij hebben voor hem een magic theatre van Philips gekocht, in eerste instantie om in slaap mee te komen, dan worden er vormen afgespeeld die hij leuk vind, lekker draaien, hartslag geluid eronder, en hij word dan zo moe van het kijken dat ie uiteindelijk in slaap valt.

Als hij midden in de nacht ook zo klaar wakker is, zet ik zijn theatre weer aan, 5 min. en dan is ie weer in slaap...natuurlijk krijgt ie ook zijn speentje.
Ik probeer 's nachts niet met hem te praten, positieve aandacht geven zeg maar, een speen en een aai over zijn bol en terug mijn bed in.

Ik weet niet of je er wat mee kan, maar succes!

ANDREA, mama van Wiek 25/07/2006

Terug
Bovenaan