niet meer doorslapen

Laura sliep vrij snel door 's nachts, maar sinds een half jaar is ze ongeveer 5 van de 7 nachten wakker 's nachts en heeft ze dorst. Ik probeer haar overdag veel drinken aan te bieden maar dat helpt nog niet echt. Na een flesje drinken slaapt ze meteen weer verder maar ik lig dan vaak nog een uur wakker en word daar erg moe van. Wel slaapt ze 's morgens dan langer, tot 8 ipv tot 7 uur.
Iemand goeie ideeën zodat we er 's nachts niet uit hoeven? Laten huilen zorgt er alleen maar voor dat ze meer overstuur raakt en het langer duurt voordat ze stil is.

Wat vervelend zeg.
Je zou een tuitbeker (of iets dergelijks) met water in haar bed kunnen leggen zodat ze dat zelf kan pakken als ze wakker word met dorst.
Misschien heeft ze eerst niet door dat ze het zelf kan pakken, maar dat went vanzelf.

Succes.

Liefs Trudi

Hoi,

Ik denk dat het een gewenning is geworden, dat zie je wel vaker, wat als je haar een tijdje negeert en als je gaat niks te drinken geven dan houd het vanzelf op (al kost een paar dagen misschien wat extra slaap)
Als je doet wat trudi zegt, neem dan echt alleen water, anders heeft ze binnekort gaatjes in haar kiezen!

Gr MJ

Mijn oudste heeft ook heel lang een antilekbeker met water in bed gehad. Daar dronk ze soms best veel van. Werkte goed.

drinken in haar bedje leggen??
laten zien dat t daar staat, en dan kan ze dat zelf pakken als ze wakker wordt.
doe ik ook altijd bij nathalia en sochtends is hij altijd leeg hahaha
geen idee of ze hem savonds, snachts, of sochtends opdrinkt, maar hij is wel leeg :D

proberen waard toch??

liefs, do

Hoi,

Inderdaad water in bed leggen in flesje/tuitbeker. En anders een week of wat flink doorbijten en niet toegeven. Zal voornamelijk ook gewenning zijn.
Heel veel succes en hopelijk snel over met die nachtelijke uitstapjes!

Liefs Irene

Hallo,

heel herkenbaar. Mijn oudste had dit ook, hij bleef op een gegeven moment komen. Toen hij zo'n 1,5 was heb ik hem verteld dat hij alleen nog water kreeg, de eerste nacht kreeg ik de beter zo weer terug en was hij boos. Na een nacht of 2 ging het beter en leek hij het water te accepteren. Het bleef toen bij een slokje en na weer een tijdje werd hij helemaal niet meer wakker.
Ik zou in ieder geval geen sap oid geven ivm gaatjes.
Mocht ze toch blijven komen, gewoon een antilekbeker in bed, na een paar nachten heeft ze wel door wat de bedoeling is.

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan