niet meer eten na ziek zijn

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Mijn zoontje van nu 11 maanden is ziek geweest, spugen diarree noem maar op.

Hiervoor at hij als een dijker(potje en daarna gewoon nog wat met papa en mama mee eten), maar nu ik krijg er niks in wat maar lijkt op een boterham, zijn potje met groente niet meer, vers ook eigenlijk niet, eigenlijk wil hij alleen maar weer een fles..... is dit herkenbaar?

Moet ik toch blijven aanbieden of toegeven aan alleen weer de fles en gewoon opnieuw beginnen?

hoor graag van jullie, groetjes linda

mijn schoonzus is kinderarts en zei vertelde me dat kinderen als ze ziek zijn of zijn geweest, ze vaak een stapje terug doen in de ontwikkeling. Niet schrikken, dit is maar tijdelijk. Mijn kereltje van 4 maanden wilde bijvoorbeeld weer nachtvoeding, terwijl ie daar toch al een maand vanaf was. Jouw mannetje wil vast snel weer gewoon eten zoals altijd, maar zoekt nu even de veiligheid en het vertrouwen van zijn fles. Je moet inderdaad gewoon blijven aanbieden op de momenten dat je het ook normaal zou geven.

Hoi Linda,

Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 8mnd eet geen pap geen groente en geen fuit hapje! Hij drinkt de hele dag alleen maar bv of een beetje water zelfs een rijstwafel hoeft ie niet terwijl hij daar gek op is! Af en toe wil ie wel een korstje brood maar verder helemaal niets!   Hij heeft diaree, koorts, snotterig en hoesten! Zo zielig!
Maak je niet al te druk de eetlust komt vanzelf wel weer! Zorg ervoor dat je kleine goed drinkt en goede natte plasluiers heeft!!

Nou herken ik het ook bijm andere zoontje(nu 2 jaar) die was toen ook zo en nu nog hoor hij is inmiddels al een week ziek en eet ook bijna niets!  

Zit dus thuis met 2zieke kindjes die niet willen eten!! Ach het komt wel goed hoor!

Liefs Nesie

dank je wel meiden,   het is echt heel zielig, want hij heeft wel honger maar zodra hij zijn groente hap krijgt kunnen we de klok er op gelijk zetten dat hij het er weer uit gooit.

Fles en pap blijft wel zitten.   ga zo ook weer ors klaar zetten voor hem.

jullie ook sterkte met de zieke kinders.

liefs linda

Hoi,

Heel herkenbaar hoor, maar ja zelf eet je ook minder als je ziek bent en kort daarna, zolang hij zijn melk en pap goed eet kun je eigenlijk al heel blij zijn, de warme hap ed gewoon blijven aanbieden dan gaat hij dat vanzelf weer eten!

Beterschap voor de kleine, Gr MJ

Terug
Bovenaan