Niet meer in armen drinken

Onze kleine man van 6 maanden doet de laatste tijd opeens moeilijk bij het drinken!
Wanneer ik hem in mijn armen neem gaat hij zich strekken en tegen werken. Hij wilt zijn fles niet, terwijl hij wel honger heeft.
Wanneer ik hem in de box/ bed leg drinkt hij wel. Slaat wel continu de fles weg. Probeer je het opnieuw dan drinkt hij weer.
Hij drinkt erg onrustig. Veel wiebelen.

Zijn dit de tandjes die doorkomen??
 
Klinkt als frustratie. Misschien een grotere speen gebruiken? Bij Dr Browns (die wij gebruiken) ga je van 2 over naar 3 rond de 6 maanden namelijk..
 
Deed mn zoontje heel erg bij de spruw.
Nu trouwens op het moment ook veel overdag, vooral als het wat drukker is. Maar dan pakt hij de fles wel en drinkt hij savonds wel rustig. Ook bij zijn tandjes als ze echt bijna doorkomen. Hoop dat je het kunt ontdekken zo frustrerend ?
 
Ik zou combi doen van hierboven: 1 maat grotere speen en zo min mogelijk prikkels tijdens de voeding. Eventueel boven op het grote bed met de gordijnen dicht? Eigen wil is namelijk nog erg vroeg voor, maar klinkt ook niet alsof hij een kwaaltje heeft. Succes, hopelijk snel voorbij ?
 
Bedankt allen,

Ik ga vandaag even kijken voor een grotere speen!
Ik merk ook inderdaad wanneer hij eerst even aan zijn fopspeen heeft gezogen dan drinkt hij wel.
Prikkels zijn het denk ik niet. Daar letten we heel bewust op.
 
Mijn dochter dronk sinds 3 maanden al niet meer op de arm. Nooit uitgevonden wat het was. Ze is altijd een onrustige drinker geweest wegens reflux en kma. Maar toen ze 3 maanden was wilde ze ineens niet meer op de arm. Sindsdien gaf ik haar de fles door haar naast me op de bank te leggen, iets verhoogd op een kussentje en haar beentjes over mijn bovenbeen heen. Dat ging stukken beter. Als ze de fles wegsloeg gaf ik haar even pauze en dan hapte ze een minuutje later wel weer. En anders dronk ze een volgende fles wel weer meer. Ze hebben niet altijd even veel honger of zin om te drinken. Tandjes of buikpijn, virusjes, reflux, spruw, hittegolven, vermoeidheid...  het kan allemaal een rol spelen. 
Hier ging al vrij snel daarna de omgeving wel een rol spelen. Druk praten of de tv aan kon al niet eens. Op de opvang voedden ze haar door haar in een wipstoel te zetten met haar gezicht naar de muur en de leidster achter haar. Anders was ze afgeleid en dronk ze gewoon niks. Dit was met 4/5 mnd al. Dus dat kan wel degelijk zo vroeg al. 
 
Terug
Bovenaan