Niet meer in bad willen gaan......

Tara had vorige week dinsdag in bad gepoept, en vanaf die tijd wil ze niet meer in bad!
Ze vond het altijd heel erg leuk om in bad te gaan en met het water te spelen, maar nu wil ze het niet meer. Ik heb al geprobeerd om haar er TOCH in te zetten, maar ze huilde en schopte zo erg, dat ik dat maar gelaten had.
Ik heb haar uitgelegd dat het niet erg is dat ze in bad had gepoept, dat mama en papa niet boos zijn op haar, dat ze wel moet douchen, omdat haar huidje vies wordt, maar niks helpt, wie heeft er tips voor mij?!
Ik maak haar nu schoon met een nat washandje, maar ze zal OOIT toch wel weer in bad moeten gaan.....?

Groetjes,
Shivana

Toevallig heeft Isabelle vorige week ook in bad gepoept. Ze was niet zo fit. Daarna wilde ze ook niet meer in bad! Weet je wat ik gedaan heb? Nog een keer samen met haar het bad schoongemaakt. Ik geef haar dan ook een doekje en zeg dan "Kijk nu is ie weer lekker schoon en kun je weer in bad gaan". Zo is het bij   ons gegaan. Het heeft wel grote indruk gemaakt op haar hoor dat ze in bad gepoept had!

Misschien heb je er wat aan?
Groetjes Babybelle

Hai,

Dat is lastig, ik heb het wel vaker gehoord. Misschien moet je een nieuw speeltje voor in bad kopen, misschien vind het ze het dan wel weer leuk. Ik zou het ook even zo laten, even niet in bad gaan. Je kan haar toch ook onder de douche doen??

Groetjes Linda

Heej Babybelle en Linda,

Heel erg bedankt voor de tips!
Het werkte helaas niet bij mijn kleine eigenwijsje, hihi, maar het is me gisteren toch gelukt om haar in bad te krijgen!
Eerst op een rustige manier, maar toen dat niet werkte, kleedde ik haar met veel tegenzin uit, terwijl manlief 'het spook' (een cd-rek met een skeletschedel erop waar ze erg bang voor is) haalde (heel gemeen , maar het werkte gelukkig wel).
Ze wilde alleen wel haar romper aanhouden en ik moest haar optillen, maar na een tijdje wilde ze toch wel in het water gaan spelen.
Het resultaat was dat ze er niet meer uitwilde, hahaha, maar ik was blij dat ze weer in bad is geweest en haar haren had gewassen.

Groetjes,
Shivana

Lotte wil normaal gesproken best graag in bad, maar vorige week had ze ook een paar keer dat ze echt niet wilde. Ze gaat altijd met een van ons in het grote bad. Omdat ik momenteel hoogzwanger ben is dat nu steeds pappa. En ondertussen ga ik dan even douchen. Zo zijn we allemaal weer lekker fris en schoon!

Grote paniek ineens, geen idee waarom, alles was net als altijd. Het was bij haar na een keer of drie over. Wij hebben er niet heel veel aandacht aan besteed, uitgelegd dat ze toch echt even haar haartjes moest wassen en dat ze er daarna direct weer uit mocht als ze dat wilde. Wat dan niet het geval was, want intussen was het bad tóch weer leuk.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan