niet meer in bad....

Stan wil al enige weken niet meer in bad. Nu moeten we iedere keer onder de douche met hem gaan. Ik weet niet waar het door komt, van de een op de andere dag wilde hij niet meer....

Hebben nog meer kindjes dit (gehad)?

Zodra ik hem met de voetjes in het water zet begint hij te huilen en te spartelen....

Voor deze tijd vond hij het heeeeeerlijk in bad en kon niet lang genoeg....

liefs

hey heppy.

geen idee!
is er wat gebeurd? bad water te warm of ergens van geschrokken tijdens badderen?
weet het ook niet roep ook maar wat!
maar hebben niet meer kindjes dat ze opeens iets niet meer willen of lusten wat ze echt heel fijn vonden?!

gr dango

ik heb gehoord dat kinderen op een gegeven moment bang van water worden dat is een fase.
onder de douche is minder eng omdat hij dan dicht tegen jou aan zit.
groetjes anouk

Ik neem Lars altijd mee onder de douche. De douchebak is wat dieper en ik kan er een stop indoen. Ik doe dus een combinatie van douche en bad..(in de douche).. Misschien een idee als dat gaat bij jullie?

Seth heeft dat ook een tijdje gehad. We hebben toen gewoon doorgezet, dan lieten we hem heel kort in bad. Bij ons kwam het omdat hij een paar keer in een groot bad was geweest, dat vond hij eng omdat hij dan geen randen van het bad voelde. Hij was toen wel nog een stuk kleiner!

Julia gaat met een heleboel speeltjes lekker in ons grote bad. Wat ik wel doe is geen schuimbadje doen. Zo ziet ze zichzelf en de bodem en het speelgoed, misschien een idee als je altijd schuim er in deed. Ik was haar op het aankleedkussen en zet haar dan in bad. Vindt ze prachtig! Op haar verjaardag heeft ze badspeelgoed gekregen en ze wil er dan ook nooit uit!

Succes!

Hier nog een fanatieke badderaar, ik zou ook denken dat het een fase is en misschien het bewustzijn dat water griezelig is (water in zijn oogjes, weinig grip). Ik heb Diederik in een badstoeltje zitten van de prenatal. Het ziet er zeg maar uit als een schommel voor hele kleine kindjes, of als de bovenkant van een kinderstoel. Snap je het nog? Die zet je met zuignappen op de bodem van het bad en geeft hem genoeg zekerheid om lekker te kunnen bewegen.

Succes!

Ik zou hetzelfde topic kunnen openen, maar dan met

"niet meer uit bad".

zit nu op de computer te luisteren naar een krijsend kind, dat van papa uit bad moet... :p

Terug
Bovenaan