Niet meer in ledikant willen slapen

<p>Hey allemaal!</p><p>Mijn zoontje word over een kleine maand 1 jaar. Na een heftige start met reflux enzovoort is hij aardig goed gaan slapen! Na een minuutje huilen valt hij in zijn ledikant in slaap.</p><p>Twee weken terug is hij heel erg ziek geweest (Pseudokroepaanvallen, luchtweginfectie en dubbele oorontsteking) en heeft hier ook antibiotica voor gehad. Omdat slapen toen slecht lukte hebben we hem wel eens als hij echt overstuur was bij ons in bed gelegd in de nacht.</p><p>Toen hij weer beter te pas was werd hij nog een aantal keren onrustig wakker maar sliep zelf weer in tot de volgende ochtend. In zijn eigen bedje. </p><p>Tot 4 dagen terug, onze kleine uk word helemaal overstuur wakker en we krijgen hem niet meer rustig. Hij wil alleen nog maar bij ons liggen en eerder dan dat stopt het gehuil niet. Fles, andere slaapzak, nachtlampje, we hebben alles geprobeerd! Dus we hebben hem gisteren maar gecontroleerd laten huilen maar ook dit zonder resultaat.</p><p>Iemand ervaring? Tips? Want ik slaap dus echt niet als hij bij ons in bed ligt. (Lees: Voeten in je gezicht, halverwege de nacht word je er langzaam uitgedrukt haha!)</p><p> </p>

Oehh ja dat zal even doorzetten zijn. Ik zou echt even een paar nachten doorzetten in zijn eigen bedje en dan merkt hij vanzelf dat bij jullie in bed er niet meer in zit. Soms duurt dat maar 1 nacht, maar kan ook paar pittige nachten opleveren. Maar ik denk dat je echt even door zult moeten zetten. Sterkte en succes!

IK zou inderdaad wel blijven volhouden hem in zijn eigen bedje te laten. En ja ik weet het, het gaat veel tijd kosten, maar ik zou bij hem in de kamer blijven die eerste dagen. En echt naast hem, dat hij je ziet en eventueel zijn handje vasthouden, of hem in ieder geval aanraken tot hij in slaap valt. Als dat beter gaat dan stukje verder gaan zitten en zo steeds verder de slaapkamer uit. 
Schijnt heel goed te helpen, tenminste, een vriendin van mij zweert bij deze techniek. Binnen 10 dagen was het weer weg en hadden ze weer goede nachtrust. Maak er gebruik van en pak een goed boek die je wilt lezen...... 

Aah wat lastig! Rond 12 maanden is de 3e fase van slaapregressie, dat is heel pittig en duurt een paar weken. Ik zou er juist aan toegeven en na deze periode opnieuw opbouwen in het eigen bedje te slapen. Dan kun je bijvoorbeeld Lulla doll gebruiken, dat heeft ons goed geholpen!! 

Terug
Bovenaan