Niet meer in wieg na 3 uur 's nachts

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben een kersverse vader van mijn dochter Philippa van 6 weken oud. Zij slaapt eigenlijk begin van de nacht prima. Alleen na ong 3 uur 's nachts wordt ze na de voeding altijd erg onrustig en lijkt ze niet meer in haar wieg te willen liggen. Ze huilt niet maar slaapt ook niet echt. Ze vecht dan ook een beetje tegen het inbakerslaapzakje (Swaddle up). Haar uit het slaapzakje helpen werkt ook niet, want dan zwaait ze nogal met haar armen en blijft ze op die manier wakker. Ze heeft ook beetje last van reflux dus dat wordt dan ook nog eens verergerd.</p><p>De enige manier om haar door te laten slapen is op mijn buik. Aangezien ik zelf dan wakker moet blijven, wordt het een korte nacht. Ze wil de speen nog niet echt pakken. Zijn er ouders die hetzelfde hebben? Gedeelde smart is halve smart. Iemand nog tips of ervaringen?</p><p> </p>
 
Buikliggin raden ze niets voor niets af. Dit zou ik niet doen. Zeker niet in de nacht als je zelf ook verder gaat slapen. Overdag oefenen op de buik als je er zelf bij zit prima. 
maar ze adviseren niet voor niets alleen de rugligging. 


misschien zit er nog iets dwars van de nachtvoeding?
 
[quote quote=10320835]Buikliggin raden ze niets voor niets af. Dit zou ik niet doen. Zeker niet in de nacht als je zelf ook verder gaat slapen. Overdag oefenen op de buik als je er zelf bij zit prima. maar ze adviseren niet voor niets alleen de rugligging. misschien zit er nog iets dwars van de nachtvoeding?[/quote]
Dat is een advies idd. Sommige kinderen slapen beter op hun buik of op hun zij. Dit kun je overdag proberen als je in de buurt bent. Dan heb je snel genoeg door of je kind wel of niet sterk genoeg is in het nekje
 
hoi!
hoe ik ook begrijp hoe eng het is, zou ik er zelf ook voor kiezen om je dochter op haar buik te laten slapen. 
misschien kan je het overdag een keer proberen om te kijken hoe sterk ze is in haar nek? dan hoef je haar ook niet in te bakeren.
 
 
 
Terug
Bovenaan