Niet meer inbakeren

<p>Hoi mama’s,</p><p>Hopelijk hebben jullie tips. Onze zoon sliep bijna vanaf de geboorte in de puckababy. sinds 2 dagen rolt hij ineens om, we zijn direct gestopt met de puckababy en zijn overgestapt naar een normale slaapzak.</p><p>Het in slaap vallen en in slaap blijven is nu een stuk moeilijker voor hem, door het maaien met zijn armen.</p><p>Is dit een kwestie van wennen en doorzetten? Of hebben jullie nog goede tips?</p>

Ik was even benieuwd, heb geleken bij puckababy. Misschien is dit iets voor je kleintje?

https://www.puckababy.com/nl/inbakeren-afbouwen

Is een speciale slaapzak die kan helpen met het afbouwen van inbakeren.

Deze heb ik idd afgelopen vrijdag gekocht. Achteraf denk ik waarom? Mijn zoon is namelijk nogal klein, dus qua grootte of bewegingsruimte is het geen verschil met de slaapzak (dunne met lange mouw) die we nu hebben.. hij is eigenlijk zelfs nog te klein om die mini aan te kunnen.
overdag durf ik het nog wel aan ivm de babyfoon die ik dan in de gaten kan houden, maar 's nachts vind ik het eng 

Ik heb trouwens wel het lakentje van fedde en Kees nog liggen. Ik twijfel alleen of het te warm zal zijn met en een slaapzak en het lakentje..

Wij hebben ook ingebakerd met de Pacco Piccollo. Vanaf het eerste rollen, wat hier meer een soort van toevallig ging gestopt. Toen was ons dochtertje ruim 2 maanden. En ja, de onrustige armpjes waren er nog steeds. En het in slaap komen ging toen weer even moeilijker. Maar dat is echt een korte fase geweest. Al lijkt het op dat moment niet kort. Nu met 5,5 maand wordt het rollen veel meer gecoördineerd en is het niet meer toevallig. Dus ben blij dat we het zo hebben gedaan. Ons dochtertje slaapt nu vanaf afbouw inbakeren in een gewone slaapzak. Bemoeilijkt het omrollen in bed en houd haar warm als ze haar deken en lakentje van zich zelf af trekt of wurmt.

Succes!

Dankjewel!
ik heb net toch het Nunki lakentje erop gelegd. Ik kom inclusief romper, slaapzak en lakentje op 1.2 TOG. Dus het zou niet te warm moeten zijn. Hij heeft vanmorgen precies 20 minuten geslapen. Ik ga zo de fles geven en dan nog een poging wagen!

Terug
Bovenaan