niet meer ingedaald..

ik ben38wekenzwanger en  van het juni-forum en vroeg me iets af. ik ben vorige week op controle geweest bij de vk en toen lag me kindje helemaal ingedaald   en vast zei ze. maar ben vandaag weer op controle geweest en nu lag me kindje niet meer ingedaald. nou vroeg ik me of of iemand dit wel eens heeft meegemaakt en of ik nu evengoed ieder moment zou kunnen bevallen ???want ben tenslotte al 38 weken. maak me toch een klein beetje zorgen hierom. groetjes renate

Hoi Renate,

Oh jee, ik weet niet of je blij bent met mijn reactie. Mijn kindje lag tot 36 weken ingedaald, daarna niet meer. Ik ben met bijna 42 weken bevallen. Maar helaas was het niet indalen bij mij een teken dat het kindje te groot was voor mijn bekken. Uiteindelijk dus een keizersnee gehad.
Maar ik ben geen expert en hoor ook regelmatig dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Misschien toch goed om het eens goed na te vragen bij je verloskundige of gyn.

Succes

Marieke

hoi Renate,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Mijn dochter was wat indalen betreft een beetje dwars. Ze kwam telkens weer omhoog.

Mijn vliezen braken met 38 weken en 5 dagen, en ze bleek op dat moment ook weer niet ingedaald te lzijn. Dan moet je dus plat blijven liggen, en ik ben naar het ziekenhuis gebracht en de bevalling is ingeleid. Ik ben op de natuurlijke manier bevallen, en mijn bekken bleek dus niet te smal te zijn.
Waarom ze dan toch niet indaalde, is niet helemaal duidelijk.

Je bevalling kan dus gewoon beginnen. Dat is niet afhankelijk van wel of niet ingedaald zijn. Krijg je weeen, wordt de baby door de weeen vanzelf het bekken weer ingeduwd. Wanneer je bevalling begint met het breken van de vliezen, moet je zorgen dat je zo snel mogelijk plat gaat liggen, en contact opnemen met de verloskundige. Als je vliezen breken, wanneer de baby niet is ingedaald, kan de navelstreng uitzakken,en dat is gevaarlijk.

Sterkte voor de  komende tijd, en  probeer je niet te veel zorgen te  maken.

groetjes, Miranda

hoi Renate,

Van mijn verhaal wordt je misschien ook wel niet echt rustig. Ik weet niet wat je met de verloskundige hebt afgesproken. Heeft zij nog iets gezegd over hoe je moet handelen, mochten je vliezen breken(de kans dat je bevalling begint met weeen, is trouwens vele malen groter). Anders moet je dat toch nog even doen, voor je eigen geruststelling.

Bij mij was het zelfs zo dat mijn dochter 's middags bij de controle  weer ingedaald lag. Toen vroeg ik wat ik moest doen, als mijn vliezen zouden breken. Want tja ze was al eerder ingedaald en toch weer omhoog gekomen. Dan moest ik toch bellen, ook
's nachts. Ik was heel blij dat ik dat duidelijk afgesproken had, want die nacht braken dus   mijn vliezen en   bleek ze dus niet meer ingedaald te zijn.

Succes, Miranda

Terug
Bovenaan