Niet meer ingedaald

Hallo,
Ik ben nu bijna 42 weken zwanger en mijn baby heeft de hele zwangerschap tot en met week 37 in stuit gelegen. Na een succesvolle versiepoging lag de baby met het hoofdje naar beneden en na controle een week later bleek dat ze al was ingedaald. Bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige afgelopen woensdag bleek dat ze niet meer ingedaald is. Aanstaande dinsdag gaan ze strippen maar ik heb een geboren heupafwijking en ikzelf denk dat dat een reden is dat waarom de baby niet meer is ingedaald. Ook ben ik bang dat er te lang gewacht wordt met mij door te sturen naar een gynaecoloog en er misschien complicaties kunnen optreden. Daarnaast helpt het ook niet echt dat de mensen in mijn omgeving "goedbedoelde" adviezen denken te moeten geven en ik daardoor alleen maar heel erg onzeker word. Ik heb tien jaar moeten wachten op deze zwangerschap en ben door medische hulp dan toch nog zwanger geraakt. Ik ben heel erg bang dat ik alsnog dit kindje niet mag krijgen. Inmiddels heb ik de zenuwen ervan.
 
hoi

Ik zou je zorgen en zenuwen bespreken met je VK desnoods vandaag nog bellen en vragen of ze je niet gelijk kunnen strippen. Bij mij werkte dit goed 's avonds had de Gyn me gestript (met 37 wk en 6 dagen) en de volgende ochtend is onze eerste dochter geboren. Maar ik zou hier echt niet mee blijven lopen en dit echt kenbaar maken ook omdat je met de heupafwijking zit. Veel succes en laat ons weten hoe het afloopt.

Gr. Emma
 
Hoi Jeanetje,
Ik woon niet in NL en ben dus niet helemaal op de hoogte van het verschil tussen VK en gyn, en wanneer je van de een naar de ander gaat (wij hebben hier in CH alleen een gyn). Ik zou er wel op staan om dit te bespreken met een capabel arts!!! Al is het alleen maar om zelf rustig te zijn en die afwijking onder de aandacht te brengen.
Ik heb zelf een afwijking aan mijn onderrug (kraakbeen ontbreekt tussen de laatste 5 wervels) in het dagelijks leven merk je er niets van en de gyn was op de hoogte maar vond dit geen reden tot zorgen. Tijdens de bevalling (41wk) bleek dat door die rug mijn bekken verminderd flexibel waren en ontsluiting onmogelijk was. Dit leidde tot complicaties die overigens prima zijn afgelopen dus maak je geen zorgen. Maar het is een hoop stress als jij (en je medische begeleiders) er niet op voorbereid zijn.
 
Hoi Jeanetje, Ik zou inderdaad alles eens goed doorspreken met je VK. Als jij je ongerust maakt kun je zowiezo niet ontspannen en dat is wel nodig om een bevalling tot een goed einde te brengen. Je hebt er lang over gedaan om zwanger te raken en het is niet meer dan normaal dat je nu bang bent dat het niet goed zal gaan. Probeer op je eigen lijf en gevoel te vertrouwen, als jij het niet vertrouwt gewoon de VK bellen!!! Sterkte met de laatste loodjes en een mooie bevalling!! Groetjes Nouky
 
Vk bellen en je zorgen bespreken!!

Ook kan je tijdens je bevalling nog besluiten naar het ziekenhuis te gaan, dus misschien moet je dit sowieso maar doen. Dan ben je in ieder geval al op plaats van bestemming.
Je kan ook aan vk vragen of ze je in het ziekenhuis niet kunnen inleiden ipv eerst nog strippen.
Het gaat om jouw lijf en jouw baby en JIJ moet er vertrouwen in hebben!
Heel veel sterkte en succes

Liefs
 
ik zou ook eerst na vragen bij vk hoor...
je bevalling moet jouw een goed gevoel geven... al zou jij beter gevoel hebben bij bijv keizersnede of inleiden zou dit toch bespreekbaar moeten zijn
 
Terug
Bovenaan