niet meer kunnen slapen van de rugpijn!

Zoals de titel al luid kan ik bijna niet meer slapen van de rugpijn.
Als ik ga liggen gaat het goed, maar na 2 uur word ik wakker met enorme rugpijn!
Vannacht weer zo slecht geslapen! Dit houd ik echt niet heel lang vol!
Vandaag ook nog een lange werkdag en vanavond nog een vergadering. Bah!
Zijn er nog meer meiden met deze klachten? En wat doen jullie eraan?
Sorry voor mijn geklaag!
Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Rugpijn kan echt behoorlijk lastig zijn in het functioneren van je dagelijks leven.
Ik ben zelf al voordat ik zwanger was een rugpatientje en weet daardoor al hoe ik alles moet doen om het niet te hebben.
Ik zou even na gaan of je een goed matras en kussen hebt om te slapen. Tussen je benen kan een kussen leggen zodat je bekken recht ligt. Ik adviseer je om heel snel een bekkeninstabileits fysiotherapeut, zij/hij kan je oefeningen geven, waardoor je weer makkelijker en pijnloos kan bewegen. 1 tip die ik van mijn fysio altijd onthoud is het samen persen van je billen als je draait in bed maar ook als je opstaat, want dan zet je je bekken/rug vast in de spieren en banden en verschuift niet alles, wat nu natuurlijk wel gebeurt als voorbereiding van de bevalling. Ik hoop dat je er snel minder last van hebt en dat je iets aan mijn tips hebt!

Sterkte!

groetjes Janne (krukel)

p.s een kersepit tegen je rug.buik werkt ook erg ontspannend!

He wat ontzettend lastig!
Zelf heb ik het vooral in mijn bekken, heupen en een stukje onderrug. Heb daarom de afgelopen nachten en vooral vannacht ook erg slecht geslapen. Ik vrees alleen dat dat niet echt meer zal overgaan tot de bevalling in mijn geval. Heeft met bekkeninstabiliteit te maken.
Ben daardoor dus nog steeds erg moe.

Herkenbaar dus het slechte slapen van de pijn. Ik heb helaas geen tips voor je, maar lees wel graag met je mee, in de hoop op een goede tip van iemand anders misschien.

Sterkte in ieder geval!

Groetjes Suus

Hoi Mirjam

He wat ontzettend lastig!
Zelf heb ik het vooral in mijn bekken, heupen en een stukje onderrug. Heb daarom de afgelopen nachten en vooral vannacht ook erg slecht geslapen. Ik vrees alleen dat dat niet echt meer zal overgaan tot de bevalling in mijn geval. Heeft met bekkeninstabiliteit te maken.
Ben daardoor dus nog steeds erg moe.

Herkenbaar dus het slechte slapen van de pijn. Ik heb helaas geen tips voor je, maar lees wel graag met je mee, in de hoop op een goede tip van iemand anders misschien.

Sterkte in ieder geval!

Groetjes Suus

bedankt voor jullie reactie en tips! Helemaal super!
Vannacht met een kussen tussen mijn benen geslapen en dat ging al een stuk beter!
Wel halverwege de kussen kwijt geraakt en als nog rugpijn, maar heb een stukje langer geslapen!
Vandaag heerlijk vrij! Als mijn zoon vaanmiddag gaat slapen duik ik e zelf ook nog even in!!

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan