Niet meer misselijk na Emesafene normaal?

<p>Goedendag dames,</p><p>Ik heb een vraagje;</p><p>Gezien ik de hele dag zo misselijk was dat ik niets meer kon, inclusief overgeven, heb ik bij 8w+6 Emesafene gekregen voor 2x per dag.  Nu na 10 dagen voelde ik mij gisteren niet meer misselijk en heb niets meer genomen. Maar nu maak ik mij daar toch zorgen om.  Ik heb het afgelopen jaar 3 miskramen gehad en de laatste keer was ik opeens niet meer misselijk.</p><p>Nu ben ik natuurlijk benieuwd of er meer vrouwen zijn die Emesafene hebben gebruikt en na een korte periode niet met misselijk waren en dat alles wel nog helemaal goed is met het kindje. </p><p>De verloskundige zegt heel gemakkelijk dat zwangerschapskwalen niets zeggen over de gezondheid van de kleine.  En dat snap ik ergens wel.  Maar bij mijn 1e kindje ben ik bijna de hele zwangerschap ziek geweest. En daarna 3 miskramen dus gewoon een beetje bang helaas :(</p>
 
Ik heb dit ook gehad en ik was na een paar dagen deze pillen slikken ook niet meer misselijk. Zo werkt de pil :) ik snap dat het lastig is om niet te stressen als je al een miskraam hebt meegemaakt (ik ken het) maar ik moet zeggen dat het best normaal is dat de misselijkheid weggaat na een aantal dagen slikken van deze medicatie
 
Hey mede mama,
Jeetje ik begrijp je bezorgdheid. Die ervaring maakt je toch minder zorgeloos.. bij mijn laatste zwangerschap was mijn misselijkheid ook van de ene op de andere dag verdwenen. Als je je zorgen maakt zou ik je verloskundige vragen om nog eens te luisteren naar het hartje. Bezorgdheid is ook een ondersteuningsvraag helemaal gezien je 3 miskramen. Pittige eerste weken zo. Sterkte!
 
Ik zou ook zeker contact opnemen met de verloskundige.
Zelf heb ik geen emesafene genomen (wel aan een stuk door misselijk geweest en meerdere keren per dag moeten overgeven en het dus wel overwogen), maar ook zonder kan je misselijkheid van de ene op de andere dag verdwijnen en de termijn waar jij nu zit is een vrij 'standaard' moment voor misselijkheid om te verdwijnen.
Ik heb me er ook zorgen om gemaakt dat ik me bij deze zwangerschap met 14 weken ineens niet meer misselijk voelde, en rond 10 weken heb ik ook ineens 3 goede dagen gehad om vervolgens weer kotsmisselijk te zijn, terwijl dat bij mijn zoontje langer aanhield (en zelf ook 4x meegemaakt dat een zwangerschap helaas niet resulteerde in een kindje). Inmiddels 24 weken zwanger en voel de kleine regelmatig bewegen, dus deze keer betekende het wegvallen van de misselijkheid niet dat het verkeerd zat en voel daarnaast trouwens wel meer verschillen in kwaaltjes met de zwangerschap van mijn zoontje.

Hoe dan ook: zeker met een verleden van miskramen zou ik gewoon eens contact opnemen en kijken of je een keer extra op controle mag komen. Hopelijk kan het je geruststellen en mag deze zwangerschap wel weer tot een goed einde komen! 
 
Ik ben met emesafene wel tot 12 weken en deze zwangerschap tot 16 weken misselijk geweest. Maar dat zegt niks. Bij de een wordt het na 9 weken plotseling beter en de ander spuugt de hele zwangerschap door. Het kan best dat het voor jou nu na 9 weken al beter wordt. Ik heb ook wel verhalen om me heen gehoord van mensen die bij de eerste erg misselijk waren en bij de tweede helemaal niet. Daar hoopte ik dan weer op, maar helaas, bij mij was het de tweede keer juist langer. Maar hoe lang je misselijk bent zegt inderdaad niet zoveel over of je een succesvolle zwangerschap hebt. Al snap ik heel goed je zorgen erover hoor. Misschien zou een extra echo, desnoods zelf betaald, je geruststellen? Dat heb ik bij deze zwangerschap wel gedaan omdat ik hiervoor ook een miskraam had en gewoon supernerveus bleef. 
 
Dank jullie wel voor jullie reacties!!!!!!! 
Ik voelde me dat al iets rustiger onder! De verloskundige belde daarna een ik ben net voor een extra echo geweest  en ahja is GOED!!!! Ben echt zooooooo blij en dankbaar! Nogmaals bedankt voor de reacties:)
 
Terug
Bovenaan