Hier een dochter van 21 maanden, ze slaapt ook 1x van 12.30-14.00 en dan van 20.30-6.30...
Hier begon een maand of 2 terug ook gedoe met het avond slaapje. Nu laten we haar in de middag nog maar max 1.5 uur slapen en we brengen haar in de avond pas rond 20.00 naar bed en nu gaat het goed. Ze kan gewoon al heeeeel lang wakker zijn, vooral in de muddag/avond. Als we haar om 14.00 wakker maken, is ze echt niet eerder moe dan 20.00.. om 19.00 naar bed brengen heeft echt geen nut, want dan is het één groot drama en slaapt ze 2 uur later nóg niet...
Op het middagslaapje kan ze gewoon uuuuren vooruit. Ze heeft het slaapje nog wel echt nodig (gelukkig voor mij haha) want rond 12.00 is ze echt moe. Om 12.30 slaapt ze eigenlijk altijd direct. Soms doet ze moeilijk, dan haal ik haar eruit na 5min en leg ik haar een kwartier later weer op bed.
In de avond gaat het nu ook goed, omdat we haar dus van 14.00-20.00 wakker houden. Dit werkt voor ons het beste zo. Dan maar een uurtje later in de avond, maar nu is de strijd en het gekrijs tenminste gestopt.
Ik vond het wel balen hoor, voorheen sliep ze in de middag 2 tot 2.5 uur en nu is dat dus max 1.5 uur. Daar gaat m'n rust.. maarja, mn avond rust is me ook wel heel wat waard.. elke avond tot 21.00/22.00 met haar bezig zijn vond ik vreselijk.
Dus misschien het middagdutje ook wat inkorten? En in de ochtend sowieso altijd lekker op pad, wij zijn eigenlijk altijd van 10.00-12.00 op pad, wordt ze lekker moe van
En in de middag ook altijd weer van 15.30-17.00..