niet meer naar het kdv willen

beste ouders,
Onze dochter van 3,5 wil niet meer naar het kdv. Ze had het altijd heel erg naar haar zin, maar sinds begin mei wil ze niet meer. De reden: ze wil naar groep 1. Nu vertelden de leidsters dat ze zich ook steeds meer van de andere kinderen gaat terug trekken. Ik herken dit wel van thuis, ze speelt vooral met kinderen van 5 t/m 11, met de andere kinderen gaat het ongeveer 10 minuten goed. Ook gaat het met jongens beter dan met meisjes. Nu gaan ze haar mee laten draaien in de plusgroep op donderdag, en op vrijdag proberen ze het spelen met de oudere kinderen te stimuleren maar deze kinderen zijn na de zomervakantie weg. Op maandag begint ze al dat ze niet meer naar de creche wil, terwijl ze pas op donderdag en vrijdag gaan. Ook gaat ze in de zomervakantie niet naar de creche (ivm contract). Ik ben bang dat ze na die 6 weken helemaal niet meer wil, maar ze moet nog tot de kerst wachten tot ze naar school mag. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat die laatste paar maanden toch leuk zijn op de creche?
 
Ik ben geen ouder, maar leerkracht op een basisschool. Als ik dit lees, denk ik aan uitdaging die mist. Als je dochter gaat spelen met oudere kinderen heeft ze een hoger niveau nodig om mee om te gaan. Toont ze al interesse in leren lezen en schrijven? Wellicht kan het kdv uitdagende materialen aanbieden of met haar boekjes gaan lezen of eventueel wat letters aanleren. Dingen die ze normaal in groep 1 ook gaan doen.
 
Ik herken dit van mijn zoon (word ook in december pas 4) Heeft nu maar 2 echte vriendjes op het kdv en die worden eind deze maand 4. Hij wil al een maand of 4 naar school (sinds de open dag van school) Ik heb van jumbo spelletjes gekocht (Wat leer ik op de kleuterschool, leren lezen en leren rekenen) en dat vind hij wel erg leuk om te doen. Helaas veranderd dit niks aan het kdv. Ik ga daar vragen of (als zijn vriendjes straks op school zitten) hij 's middags met enige regelmaat op visite mag bij de bso, want op het kdv is hij nu echt wel klaar.

 
Terug
Bovenaan