niet meer ongesteld

Hallo iedereen, ik ben in december 2003 gestopt met de pil en hierna 1 x ongesteld geweest in maart. sinds die tijd ben ik niet meer ongesteld geweest en ik voel ook niet dat ik het wordt.
ik ben gestopt met de pil om zwanger te worden maar ja zo wordt het natuurlijk niets de huisarts zei dat ik gewoon moet afwachten maar ja geduld is moeilijk..wie kan me helpen?
 
Hoi Anoniem,


Heb je al aan vitamines gedacht of teunisbloemoliecapsules? Ik heb er al veel goed van gehoord en deze worden aangeraden om een regelmatige cyclus te bekomen dus misschien is dit wel iets voor je? Mijn HA zei ook: geduld dus ben ik zelf op zoek gegaan op het net en heb info gevraagd aan een homeopaat en nu, 2 maanden na het nemen van de capsules heb ik een cyclus van 28 dagen (voorheen duurde het 4 maanden voor ik mijn ongi kreeg! Ze hebben me wel aangeraden om zsm te stoppen met de capsules te nemen als ik zwanger zou zijn. Succes!
 
Wanneer ben je eigenlijk bij de huisarts geweest, en heb je met hem/haar ook een termijn afgesproken dat je moet wachten?
Het kan na pilgebruik inderdaad wel een paar maanden tot een half jaar duren voordat je cyclus weer op gang komt, maar feitelijk ben jij al een half jaar verder sinds het stoppen.

Ik weet niet hoe voorheen je cyclus was?

Zelf had ik altijd al (voor de pil) een lange cyclusduur (een week of 7) en na het stoppen met de pil ben ik maar 2 x ongesteld geweest, toen hield het op.
Na een periode van meer dan 3 maanden niet menstrueren ben ik door de huisarts doorverwezen naar de gyn en bleek er sprake van PCO: cysten op de eierstokken door een soort hormoon-stoornis, en daardoor krijg je geen eisprong en ook geen menstruatie.

Op zich natuurlijk een vervelend bericht, maar met medicijnen die mijn cyclus weer in orde maakten was ik na een paar maanden al zwanger.

Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat dit bij jou ook aan de hand is, maar ik hoop je toch met dit verhaal wat verder te hebben geholpen.

Sterkte! En ik hoop dat je snel zwanger bent!

 
Hoi,
Weet wel niet wie er ook Bea heet, heb ik nog niet eerder gezien hier of is er iemand in mijn naam aant tikken.
Nuja, in ieder geval, Ben in mei gestopt met de pil en ben gewoon na 28 dagen ongi geworden. Nu wacht ik nog wel steeds op mijn tweede ongi, ben al 8 dagen overijd. Dus wie weet, duurt het bij mij ook nog lang.
Ik kan mij wel voorstellen dat dat balen is, want dat is makkelijk gezegd van je ha, dat je het best kan afwachten, jij bent daar niks me als je wil zwanger worden. Maar ik zou het zeker eens proberen met die theunisbloemoliecapsules. Ik wens je veel succes.

grtjs,
bea (Ikke)
 
Terug
Bovenaan