niet meer ongesteld

Hoi, ik ben na 8 jaar de pil slikken in mei 2004 gestopt omdat ik al 2 maanden niet meer ongesteld was geweest (niet zwanger). Tot op heden is het nog niet teruggekomen, mijn huisarts zegt dat ik nog maar even geduld moet hebben en dat mijn eisprong vanzelf wel weer op gang komt. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Wij willen graag een keer kinderen maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken op deze manier. Heeft er iemand advies? Alvast bedankt.

d'r zijn er hier veel bij wie dat zo is. Ik ben zelf na het stoppen 3 x ongesteld geworden maar al niet echt regelmatig en inmiddels zit ik al 10 weken te wachten op mijn ongi. En inderdaad ook bij mij zegt de dokter ff wachten, maar wel gaan temperaturen zodat je in ieder geval kunt kijken of je wel een eisprong hebt.

Dat zou ik dus als ik jou was ook maar alvast gaan doen. er staan hier op de site genoeg berichtjes hoe je dat exact moet doen dus dat herhaal ik maar niet meer.

Suc6

Hallo Monique,

het kan inderdaad een paar maanden duren voordat je menstruatie weer op gang komt.
Bij mij gebeurde dit echter na 6 maanden nog steeds niet en begon ik melk te vloeien uit mijn borsten wanneer ik daarin kneep. Ik bleek een te hoog prolactinegehalte te hebben, waardoor mijn lichaam 'denkt' dat ik zwanger ben en ik alle klachten die daarbij horen ook voel.
ik wil niet zeggen dat dit bij jou het geval is hoor, want je bent nog niet zo heel lang gestopt, maar met een eenvoudige bloedtest kun je dit uitsluiten als je wilt.
groetjes Puck

hoi,

toen ik pas gestopt was met de pil na 7 jaar geslikt te hebben was ik 5 maanden niet ongesteld.
Ik maakte me ook zorgen.
De hormonen van de pil moet uit je lichaam werken vandaar.
Dus nergens om je zorgen over te maken
groetjes

Hoi hoi,
Ook ik wacht nog altijd op mijn ongesteldheid. Ben nu ruim 3 maand verder en nog altijd niets. Ook mijn huisarts zei dat ik geduld moest hebben. Er zit dus niets anders op. Maar mocht het zo zijn dat je door lichamelijke veranderingen denkt zwanger te zijn dan moet je gaan testen. Want je kunt in deze tijd dus wel zwanger worden.

Su6,

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan