niet meer slapen overdag

A

Anoniem

Guest
Sinds vorige week wil Laura, 9,5 maanden, niet meer slapen overdag. Daarvoor ging ze 's middags om twaalf uur naar bed en sliep dan 2 uur. Als ik haar nu in bed stop gaat ze na een tijdje hard huilen en valt ze niet in slaap, als ik het dan rond een uur of twee weer probeer slaapt ze misschien een kwartier. Wel is ze dan heel moe en wil ze niks. Ook slaapt ze overdag nu heel licht, er hoeft maar een brommer voorbij te komen en ze is wakker!

Een half uur laten huilen helpt niet, wordt ze alleen maar overstuur van. Ik wil er niet bij gaan zitten want dan wil ze dat 's avonds ook, en dan gaat ze wel gewoon slapen, maar dan is ze ook bekaf natuurlijk. Iemand goede ideeën?

Hey!

Wij hebben het met onze oudste ook gehad. En die slaapt sinds ie 1,5 is helemaal niet meer 's middags....
Ik zou wel gewoon elke dag haar 's middags op de normale tijd even in bed leggen, dan blijft die routine er namelijk wel in, voor jullie allebei. Als ze dan niet wil slapen of (blijft) huilen zou ik haar er lekker uit halen, en even lekker vrijen samen! Wat wij met Thomas deden was hem dan lekker rustig in de box doen met wat speeltjes en dan zorgen dat we uit het zicht bleven zoveel mogelijk. Op die manier kon hij even rustig spelen en zichzelf wat vermoeien. Vaak viel ie dan alsnog wel eventjes in slaap in de box. En als ze lekker bij jou in slaap valt, prima toch? Lekker op de bank leggen met een dekentje en ernaast een boekje lezen, hahahah! Ook lekker ontspannend voor mama... Of gewoon slapend in de box of bedje leggen. En sommige kindjes hebben gewoon weinig slaap nodig hoor, hoewel ze die slaapjes echt nog wel even nodig hebben tussen de middag. Geen zorgen om maken, gewoon kijken wat het beste werkt voor jullie allebei.... Succes ermee!

Kus, Marieke

Jee, da's vroeg!! Is het niet verstandig om (zoals hierboven al staat) haar gewoon wel in bed te leggen om het ritueel er in te houden? Het lijkt me anders dat ze 's avonds bijna oververmoeid het bed in gaat?

Hier is het lastige dat Leah al helemaal NIET meer slaapt als ze haar (twee) dagslaapjes niet meer heeft. Dan lijkt ze zo oververmoeid dat ze ook 's avonds niet meer in slaap kan komen.

Maar ieder kind is weer zo anders!

Succes! Hopelijk nog wel een middagslaapje, voor jezelf ook best even fijn, een rustmoment op de dag!

Ik leg haar wel gewoon in bed, en zie dan wel of ze gaat slapen. Gisteren heeft ze twee keer een half uur geslapen, ze was dan ook doodmoe. Vandaag op de creche niet geslapen, maar daar sliep ze sowieso al weinig, veel te spannend allemaal. In de box slaapt ze niet meer sinds ze vier maanden is, rustig op de bank zitten kan niet want ze kan nog niet goed zitten, dan zakt ze steeds onderuit. Tegen mij aan slapen op mijn schoot doet ze ook niet. Misschien dat ze morgen weer even slaapt omdat ze dan moe is van vandaag.
Detail: ik sliep vroeger ook niet zoveel, maar moet ze nou alles van mij hebben!?!

Terug
Bovenaan