niet meer slapen

hoi ik weet het niet meer
ik heb een zoontje van 9 maanden en sinds een paar dagen wil hij niet meer naar bed
hij huilt zich helemaal over stuur
hij heeft vanavond van halfzeven tot tien uur gehuild(krijzen)
hij ging helemaal over de rooie
had hem al een flesje gegeven bij me gehouden in de box op de grond niks was goed
heb ff een koud washandje over zn gezicht gehaald en toen werd hij wel rustig meer van schrik denk ik en is toch huilend in slaap gevallen
heb ook al bij zn bedje zitten zingen en aaien maar niks was goed
ben maar naar de kamer gegaan deuren dicht babyfoon uit
ik had het ff gehad
maar wie weet wat het kan zijn een sprongetje de grenzen testen??
en wat kan ik er aan doen laten huilen of niet??
over dag slaapt hij van 10 tot 11 en dan smiddags van 1 tot ongeveer 3
is dat telang??
nou als iemand tips heeft hoor ik het graag
alvast bedankt
 
Hoi,
Volgens mij heeft hij die slaap nog wel nodig overdag, het lijkt me niet te veel. Mijn dochterje sliep op die leeftijd overdag ook nog zo veel.
Wel heeft ze sommige periodes wat meer moeite met 's avonds naar bed gaan, meestal hangt dat inderdaad bij haar samen met een sprongetje in de ontwikkeling.
Ik weet niet wat je doet wanneer jouw zoontje zo lang aan het huilen is. Ben je er dan al die tijd bij? Bij mijn dochtertje merkte ik namelijk dat wanneer we bij haar bleven en haar, met alle goede bedoelingen, bleven aaien etc., ze juist meer overstuur raakte omdat ze dan, ondanks haar vermoeidheid,  juist wakker probeerde te blijven. Ik probeer het afscheid nu juist kort te houden. Wanneer ze begint te huilen, geef ik haar 10 minuten voordat ik weer naar haar toega..
Vind het wel heel moeilijk maar vaak valt ze voor die tijd toch in slaap. Wanneer ze nog steeds huilt ga ik naar haar toe, als het heel erg is kalmeer ik haar natuurlijk maar ik ga niet met haar uit haar kamer. zodra ze rustig is zet ik haar muziekdoos weer aan en ga gelijk weer weg. Bij mijn dochterje werkt het op deze manier gelukkig en is het meestal maar 1 of 2 dagen dat ze het moeilijk heeft.
Maar goed, ik weet niet hoe jouw zoontje is en of het bij hem kan werken, je hebt tetslotte al veel geprobeerd.
Volgens mij kunnen ze rond 9 maanden wat last krijgen van verlatingsangst en willen ze gewoon niet dat je weggaat. Maar ook dan zou ik steeds om de 10 minuten even gaan kijken, zodat hij weet dat je er nog bent.
Hopelijk heb je hier iets aan want ieder kind is weer anders.
 
Hoi Nicole,
Vermoeiend af en toe he? Begrijp heel goed hoe je je voelt. Op het laatst voel je je
opgelaten, machteloos en leeg. Toch?
Mijn zoontje is nu 13.5 maand en hij heeft het ook gehad toen hij 9 mnd was.
Ik vermoed dat het verlatingsangst was. Het is vanzelf weer over gegaan.
Hij heeft ongeveer een week lang gehuild bij het naar bed gaan in de avond.
Wij lieten hem ook even huilen en keken dan even of alles ok was. Zeggen dat mama
en papa er wel zijn en dat wij ook zo naar bed gaan.... En dat wij niet weggaan uit huis.
Dat soort dingen omdat wij het verder ook niet wisten. Op een gegeven moment wist hij dat wij kwamen als er echt wat was en toen was het ook snel over.
Wij hebben hem sinds hij doorslaapt nooit na de laatste fles van zijn kamertje gehaald. Wat er ook was, wij bleven en blijven op zijn kamertje. Ook als we hem troosten of van ellende maar een beetje warme melk geven in de nacht (heel soms) dan nog blijven we op zijn kamertje. Dat weet hij ook.
Toch weer die regelmaat inbouwen. Vast blijven houden aan je bedritueel en dan ook
hem op zijn kamertje houden. Dat is duidelijk voor hem.
Maar alle tips van de wereld ten spijt, hij moet er helaas even doorheen en jullie dus
ook. Het gaat echt weer over.
Heel veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
hoi bedankt in idergeval voor jullie steun
ik weet niet wat het was maar van daag heeft hij aleen een middag slaapje gedaan en maar 1,1/2 uur en ik heb em om half zeven op bed gedaan en heb hem niet meer gehoord (klop het ff af)
wel heb ik druppels gehaald voor zn tandjes
dus ik hoop maar dat dit het weer was
vorige keer was het ook maar 2 dagen en toen was het weer over

wat grappig mijn zoontje heet ook quinten mooie naam he
maar ik hoor em steeds vaker of quiny of quintin en ook quin ik dacht neem een letter die niet zoveel gebruikt word dat dachten er meer hihih
 
Terug
Bovenaan